ļæ½urnalas Orientavimosi Sportas
Osport.lt

Orientavimosi sporto forumas
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile    Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Ka valgot pries varzybas?
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic    Osport.lt Forum Index -> Treniruotės
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vilius A.
Meistras


Joined: 24 Oct 2004
Posts: 1559
Posts per day: 0.3
Location: Panevėžys | Vilnius

PostPosted: Sat, Sep 09 2006, 20:32    Post subject: Reply with quote

As siadnien is ryto suvalgiau makarionu su suriu.Po to kelionej likus 2 h iki starto suvalgiau desrele rukyta ir sokolado.TO GYVENIME NEBEDARYSIU! IR NEDARYKIT! 9 km buvo kancia ir skrandzio isbandymas Sad
Back to top
View user's profile Send private message   Visit poster's website Skype Name
darles
Patyręs


Joined: 02 May 2004
Posts: 77
Posts per day: 0.01

PostPosted: Sat, Sep 09 2006, 22:12    Post subject: Reply with quote

Isvis siaubas ne forumas, uzdrauskite nafik tuos sveciu rasinejimus!!!
To> Vilius A. Rukyta desrele... ajajai cia tikrai nuodas... As ikaliau red bullio ir pora tableciu gliukozes tai begosi neblogai, bet kazkaip vietom irgi netaip suveike Rolling Eyes
_________________
http://music.hotbox.lt ; http://www.hotbox.lt Web-Hosting
Back to top
View user's profile Send private message  
scopy
Meistras


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 336
Posts per day: 0.07
Location: Vilnius

PostPosted: Sat, Sep 09 2006, 23:06    Post subject: Reply with quote

ryte valgiau tik keksų su razinkom - viskas buvo čiki
Back to top
View user's profile Send private message [ Hidden ]
Guest





Posts per day: 1.23

PostPosted: Mon, Sep 11 2006, 15:25    Post subject: Reply with quote

scopy wrote:
ryte valgiau tik keksų su razinkom - viskas buvo čiki


Tai papasakok kaip sekesii begti, per kiek nubegai ir pan.?
Back to top
Vytenis
Meistras


Joined: 25 Aug 2006
Posts: 3200
Posts per day: 0.72
Location: Kazlų Rūda-Jonava-Kaunas

PostPosted: Mon, Sep 11 2006, 19:17    Post subject: Reply with quote

REFLEKSAI MITYBOJE - TAI IRGI LABAI SVARBU

Tai gal scopy žodis “čiki” viską pasako, kaip sekėsi bėgti. Jei skrandis bėgimo metu nepaveda, tai jau labai didelė sėkmė. Na ir mitybos receptas aiškiai be jokių klaidų. Keksas su razinom – tai angliavandeninis gan nesunkiai virškinamas maistas dar ir su baltyminiais priedais. Prieš varžybas svarbu dar ir kad būtų skanu ir gera nuotaika valgant. Ir galvoti reikia tik apie valgymą, juo mėgautis, nes tada geresnis bus virškinimas. Prisiminkite iš biologijos rusų fiziologo Pavlovo bandymus su šunimi, kai išugdomas refleksas skrandžio sulčių įsiskyrimui.

Nesupratau Viliaus A. eksperimento:
Vilius A. wrote:
As siadnien is ryto suvalgiau makarionu su suriu.Po to kelionej likus 2 h iki starto suvalgiau desrele rukyta ir sokolado.TO GYVENIME NEBEDARYSIU! IR NEDARYKIT! 9 km buvo kancia ir skrandzio isbandymas Sad

Jei būtum, Viliau A., atvirkščiai – pradėjęs ryte dešrelę, o vėliau makaronus, tai tada būt žymiai geriau. Ir išvis, tiek šokoladas, tiek dešra, sunkiai įsisavinamas maistas. O ypač rūkyta mėsa virškinama labai ir labai ilgai. O nesuvirškintas maistas krūvio metu, tai pagal darles “Rukyta desrele... ajajai cia tikrai nuodas...” Dar ir derinys mėsos su šokoladu jau labai įtartinas ir kažin, ar įprastas maistas. O valgyti reikia prieš varžybas be jokių eksperimentų.

Kažin, kas tas “red bulis” – ar darles negalėtų paaiškinti? O dėl gliukozės tablečių, tai gliukozė super labai greitai įsisavinamas maistas. Juk tai monosacharidas – t.y. iš vienos molekulės angliavandenis, kurio nereikia skaidyti ir į kraują tiesiai įsisavinamas maistas. Cukrus yra jau polisacharidas ir jis įsisavinamas jau šiek tiek lėčiau. Čia ir yra bėda, kad maratonininkui bėgančiam distancijoje reikia ne tik žaibiško gliukozės įsisavinimo, bet ir lėtesnio bei pastovesnio gliukozės padavimo į kraują. Ir tai padeda išbalansuoti gliukozės įsisavinimą į mišinį įmetus be cukraus net krakmolo, kuris palėtina patekimą gliukozės į kraują, nes iš krakmolo - dar sudėtingesnio polisacharido, iki gliukozės jau dar ilgesnis fermentinis kelias, kuris kaip tik ir aptarnaus papildomą mitybą visus 5 km, tarp kurių statomi distancijoje mitybos punktai. Taigi prieš startą nereikia persisaldyti gliukozės naudojimą – ji labiau reikalinga trasoje kaip papildas. Taigi mityba distancijoje – tai irgi atskira ir labai sudėtinga teorija su įvairiausiais ir net prieštaraujančiais teiginiais.

Po šio maratono, kai grįžome namo, vienas jonavietis, buvęs žymus boksininkas, kandidatas į Sovietų Sąjungos rinktinę ir pirmasis Lietuvoje boksininkas profesionalas toks Robertas L. papasakojo, kad po 21 km iš savo bagažinės (už juosmens, kurią nešasi ir savo nugaros apsaugai nuo perpūtimo) panaudojo 40 laipsnių “Vanja Talin”. Ir nors jo kompleksija tikrai ne bėgiko, bet pirmą ratą bėgo labai ramiai per 2 val. 09 min., o antrame rate pradėjo skuosti taip, kad maratoną baigė gerokai išlipęs iš 4 val., o finišavęs buvo labai žvalus, jį ištysai filmavo Jonavos televizija. (Beje, Jonavos televizijos reportažas apie Vilniaus maratoną kur kas išsamesnis ir įdomesnis, nei Lietuvos visų kitų televizijų.)

Aišku, tai jokiu būdų nerekomenduoju, nes įtariu, kad alkoholis kaip dopingas gali būt ir apgaulė tik psichikos. Nors konjakus ypač dviratininkai naudodavo trasoje. Buvau kažką gavęs užsigerti ir per Naujametinį bėgimą. Kažką padavė man Vilniaus veteranai, bet nurijau sunkiai, buvo kažkas labai stipraus. Ir kai finišavau, tai pradėjo mane baisiai tampyti – taip atrodė, kad visi viduriai per gerklę išlįs. O vėmimo nebuvo, nes skrandis buvo tuščias. Tik staigiai sukeltas krūvis, įbėgus į stadioną, sukėlė kažkokią reakciją. Ir įdomiausia tai, kad organizmas įsiminė gerai šį epizodą taip aiškiai, kad jis kelis metus iš eilės, kai pajaučia mane finišuojantį tik Vilniaus stadiono ratu, tai tuoj po finišo jis vėl sukeldavo tą pačią skrandžio ir stemplės “revoliuciją”, nors nieko panašaus trasoje daugiau negerdavau. Ir kas įdomiausia, kad taip pat panašiai finišuodavau daug kur, bet organizmas reaguodavo neigiamai tik į Vilniaus “Žalgirio” stadiono finišo ratą.

Taigi šiuo pavyzdžiu noriu priminti, kad mityboje prieš varžybas labai svarbus yra ir INDIVIDUALI SĄLYGINIŲ REFLEKSŲ formavimo praktikos faktorius. Patariu stebėti savo būseną prieš varžybas. Ypač jei laukia kelionė ar kitokia neįprasta būsena po pusryčių ar … (žiūrint, kada startas), tai žinokite, kad virškinimas dėl susijaudinimo gali būt žymiai lėtesnis, nei įprastai. Tai vėl noriu atkreipti dėmesį į Viliaus A. parašymą:

“…kelionej likus 2 h iki starto suvalgiau desrele rukyta ir…”

Aišku, Vilius A. ėjo anksti miegoti ir neperskaitė iš vakaro jau labai vėlai mano parašyto patarimo skirto MIS PASAULIS, kuriai pasiūliau prieš mini maratoną tik nevalgyti rūkyto skilandžio. Taigi 2 h prieš startą išvis ar galima ką nors imti net ir labai lengvai virškinamo? Nebent labai esi alkanas per klaidą. Lengvai dar virškinasi įvairios košės. Aš nusipirkau termosiuką ir paskanavau avižinių dribsnių šiltos košytės kelis šaukštus. Bet kelionė su registracijos sutrikimais ir labai jaudinančiomis tualeto paieškomis po visą katedros aikštę, sukėlė neįprastą skrandžiui būseną ir jaučiau, kad gal nereikėjo tų šaukštų. Gerai, kad nedaug tos košės pavartojau.

Na, o pabaigai dėkui moderatoriams pavaliusiems šią temą nuo šiukšlių ir ištrynusiems mano anksčiau paminėtus “bumerangų mėtytoją” MIS PASAULIS ir kitus visai ne į mitybos temą svečius į kuriuos šauniausiai sureagavo:
darles wrote:
Isvis siaubas ne forumas, uzdrauskite nafik tuos sveciu rasinejimus!!!

Būtų gerai, kad moderatoriai sureaguotų į šią kiečiausią darles pastabą. Bet apie tai kalbėkime kitur, o čia tik apie mitybą prieš varžybas.
Back to top
View user's profile Send private message   Visit poster's website
scopy
Meistras


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 336
Posts per day: 0.07
Location: Vilnius

PostPosted: Mon, Sep 11 2006, 19:48    Post subject: Reply with quote

Gerai buvo ir tiek - nei kurio šono dūrė, nei peties skaudėjo, nei kojų, nei į tuliką reikėjo, žodžiu praskridau tiesiog. Bet minčių apie antrą maratono dalį tai jau nekilo, oj ne...

sugaišau manau apie 2 h (kažkaip tiesą sakant ir neprisimenu gerai, mačiau, kad laikrodis kabėjo, bet kiek jis ten rodė - nepamenu, galva klaikiai sukosi), kaip man tai netgi į gerąją pusę. Žodžiu, didžiuojuosi savim Cool , tai tuoj sprogsiu iš pasipūtimo... Shocked (akys jau išsprogusios)
Back to top
View user's profile Send private message [ Hidden ]
Los Alamos
Guest




Posts per day: 1.23

PostPosted: Wed, Sep 13 2006, 01:38    Post subject: Reply with quote

1.Stengiuosi valgyti daugiau negu 2val pries treniruotes ir varzybas. Paauglysteje, kai mokiausi ir iskart reikejo eit i treniruote is mokyklos 2val pries tren., tai labai labai daznai ir labai stipriai skaudedavo sonas. Ir ne tik kaireje, bet ir desineje, ir apacioje, ir kur tik nori: taigi - ne tik kepenys, bet gal ir zarnynas ar bluznis kokia nors. Dabar valgau ~4h pries. Viskas buna gerai.
2. Valgau makaronus, koses, sriubas, koldunus, saldainius, vista -gerai, o sokoladas, deja - blogiau. Negeriu H2CO3, geriau vandeni, sultis arba arbata.
3. Riebalai? Megstu riebu maista, daznai ji valgau, taippat megstu labai labai saldumynus. Atrodo, kad labai dideliu problemu nuo riebaus maisto neturiu! Galvoju, kad ar gal maratonininkai pereina "ant" riebalu, ar ne? Nes juk jiem reikia mazesnes mases, didesniu sankaupu, nors jie labai sunkiai isisavina. Tai gal zmogus per kartas pripranta prie riebalu, ir gali gan greitai adaptuotis prie ju, kaip paukstis?
4.Etanolis(alkoholis)? Energetinis gerimas? Daugybe etanolio fabriku pastatyta Brazilijoje, kuris naudojamas, kaip alternatyva naftai vidaus degimo varikliuose(?), ar negaletu zmogus ateityje abra-kadabra ir isvystyti savo lastelese "etanolchondriju"? Juk jau geria kaip reikiant masine siuolaikine kultura, ir tai yra neatsiejamas dalykas, kuri zmonija vartojo amziais. O c2h5oh yra org. tirpiklis, kuriam net nereikia isisavinimo pro zarnyna.
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Osport.lt Forum Index -> Treniruotės All times are GMT + 3 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group