ļæ½urnalas Orientavimosi Sportas
Osport.lt

Orientavimosi sporto forumas
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile    Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Čiurnos raiščių plyšimas

 
Post new topic   Reply to topic    Osport.lt Forum Index -> Treniruotės
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Anonimas
Vidutiniokas


Joined: 12 Jun 2009
Posts: 43
Posts per day: 0.01

PostPosted: Wed, Jan 30 2019, 14:23    Post subject: Čiurnos raiščių plyšimas Reply with quote

Sveiki,

šiuo metų esu patyręs čiurnos raiščių plyšimą. Nuo nelemtos dienos praėjo 2 savaitės.

Tikiu, kad iš orientacininkų yra ne vienas susiduręs su tokia trauma. Norisi gauti patarimų ir sužinoti, kaip ir kiek laiko užtruko jūsų reabilitacija.

Žinant mūsų sporto specifiką – bėgimas bekele, nelygumais, kaip išvengti traumos pasikartojimo ateityje treniruotėse ar varžybose?
Back to top
View user's profile Send private message  
Elvis
Meistras


Joined: 11 Aug 2005
Posts: 1501
Posts per day: 0.3
Location: Vilnius

PostPosted: Wed, Jan 30 2019, 23:25    Post subject: Reply with quote

Mano patirtis: paprastai tokios traumos sugydavo per 2 savaites. Per LČ estafetes 2016m. rugsėjį išsisukus koją vistiek bandžiau pabaigti trasą ir dar du kartus išsisukau. Apsilankius pas gydytojus ir peršvietus rentgenu paaiškėjo, kad čiurnos kaulas nebuvo lūžęs, tai chirurgas traumatologas tiesiog liepė tepti geliu, mažinančiu tynimą, koją kuo ilgiau laikyti pakeltą (dėl kraujotakos) ir tiesiog laukti kol sugis, kad ir kiek laiko tai užtruktų. Per tas dvi savaites sutinimas lyg praėjo (jau neatsimenu tiksliai), bet koja nesugijo. Po pirmo pabandymo bėgioti po 1 mėn. iškart buvo aišku, kad dar ne laikas, pradėjau krutėti po 2,5 mėn, bet čiurną ir toliau maudė. Kadangi ji niekaip nesugijo, po 5 mėn. vėl apsilankiau pas chirurgą. Pakonsultavo: "ko nori, lauk kol sugis", tačiau šį kartą pasiuntė pas realibitacijos ar pan. gydytoją, kuri išrašė savaitę šildymų, fango parafino aplikacijų ir mankštų čiurnai pas kineziterapeutą. Sunku spręsti, kiek įtakos turėjo šildymai ir parafinas, tačiau toliau kasdien darant mankštą čiurną savarankiškai, po dar 1,5 mėn. čiurna sugijo pilnai, spėju, kad būtent mankšta man ir padėjo. Pilna reabilitacijos trukmė gavosi 6,5 mėn.

Ką dabar daryčiau kitaip: čiurnos sutinimui praėjus iškart imčiau realibitacijos procedūras. Kaip išvengti traumos pasikartojimo - nežinau, bet po to darant mankštas per sekančius 2 sezonus nė karto neišsisukau kojos, tačiau čia gali būti tiesiog šiaip atsitiktinė sėkmė.
_________________
www.splits.lt
Back to top
View user's profile Send private message   Visit poster's website
Sportuokmiske
Vidutiniokas


Joined: 24 Feb 2017
Posts: 38
Posts per day: 0.05

PostPosted: Thu, Feb 07 2019, 16:58    Post subject: Reply with quote

Teoriškai čiurnos raiščio gyjimas po plyšimo yra 10-12 mėn., be skausmo pradėjau bėgioti tik praėjus 7 mėn., gal būtų buvę greičiau, bet dalyvavau koliose varžybose tame tarpe - nepadėjo gyjimui.

Kuo mažiau bėgiosi, tuo greičiau sugis. Jei jau bėgti, tai būtina susiteipuoti.

Prieš traumą nuolat stiprinau čiurnas, pasistiebimus dariau, stovėdavau ant balansinės pagalvės. Bet po plyšimo išgirdau mintį, kad būtent raumenų stiprinimas gali būti traumos priežastis. Raumenys per daug įsitempę, neturi plastiškumo, todėl esant stresinei situacijai plyšta raiščiai.

Išvada reikia ne tik stiprint bet ir nepamiršt čiurnų pratampyti, pasukti ratais pėdas, papiešti raides ore ir t.t...
_________________
www.sportuokmiske.lt
Back to top
View user's profile Send private message   Visit poster's website
tms
Meistras


Joined: 13 May 2006
Posts: 192
Posts per day: 0.04
Location: Kaunas

PostPosted: Sat, Mar 02 2019, 21:58    Post subject: Reply with quote

4 kart teko išssisukt čiurna. Pirma kart gijo ilgai nes iš eilinio traumatologo neišgirsi normalių patarimų. Per laiką išmokom vis greičiau gydytis, o paskutinį kart bėgiojom jau gal net po savaitės Smile Receptas toks: po traumos šaldai ledu vieną dieną (nedaugiau dvi). Svarbiausias dalykas yra audinių kompresija. Tam tobulai tinka kai kurie BAUERFEIND produktai. Pats nerealiausias dalykas yra paprasčiausia "VenoTrain micro" kojinė ilgio iki kelių (yra kūno spalvos). Jinai skirta išsiplėtusiom venom, bet jos efektyvumas mažinant čiurnos patinimą, gerinant kraujotaką ir stabilizuojant raiščius - superinis. Na, nakčiai prilaikyti pėdos kampą arba kartais pavaiksčioti galima naudojant MalleoTrain stabilizatorių. Žinoma jeigu stipriai įplėšta galima žiūrėt ir rimtesnį labiau imobilizuojantį modelį, tačiau kaip praktika rodo nešiosi jį tik kelias dienas, tad klausimas ar verta. Žodžiu VenoTrain yra pats nerealiausias daiktas šiam reikalui ir paskutinį kart išsiverčiau tik su juo. Sveria gal tik 10-15g, tad visuomet įsimetu į keliones, maža kur koją išsisuksi pats ar šeimos narys, o toks daiktas gali išgelbėt atostogas. Beje pradedant bėgiot po traumos tokia kojinė tiesiog būtina. Sėkmės.
Back to top
View user's profile Send private message  
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Osport.lt Forum Index -> Treniruotės All times are GMT + 3 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group