ļæ½urnalas Orientavimosi Sportas
Osport.lt

Orientavimosi sporto forumas
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile    Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

pedekite padaryti plana bent savaitei
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Osport.lt Forum Index -> Treniruotės
View previous topic :: View next topic  
Author Message
oggy
Naujokas


Joined: 29 Nov 2006
Posts: 10
Posts per day: 0
Location: Kaunas

PostPosted: Wed, Nov 29 2006, 18:26    Post subject: Reply with quote

Liux! ačiū! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message  
vosvos
Meistras


Joined: 06 Dec 2005
Posts: 697
Posts per day: 0.15
Location: Vilnius

PostPosted: Wed, Nov 29 2006, 18:58    Post subject: Reply with quote

Siūlau pasiskaityti:
http://www.faqs.org/faqs/running-faq/beginners/part1/
Pvz:. ten patariama, kad prieš pradedant tau treniruotis reiktų išsitirti pas medikus.

Apie širdies ritmą:
Širdies ritmas treniruočių metu neturėtų viršyti 70% nuo tavo maksimalaus ritmo. Taigi tavo tikslinis ritmas(THR) turėtų būti:

THR = RHR + (.7 * (MHR - RHR))

RHR - tavo širdies ritmas ramybės metu (geriausia išsimatuoti tik prabudus ir dar gulint lovoje (geriau kai prabundi natūraliai - o ne nuo žadintuvo)). RHR - reikia matuoti periodiškai - nes jis paprastai mažėja augant treniruotumo lygiui. RHR padidėja - esant pervargimui ar prasidėjus peršalimui/ligai. Jeigu pastebi, kad ryte tavo RHR smarkiai(~10š.d./min) padidėjęs (lyginant su ankstesniu matavimu) - tai geriau tą dieną yra nesportuoti ir pailsėti.

MHR = Maksimalus širdies ritmas. Apytikslę reikšmę gali gauti:
MHR = 220 - (tavo amžius). Jei nori gauti tikslią reikšmę reikia kreiptis į kokį nors sporto medicinos dispanserį, ten paprastai atliekamas testas ant
bėgimos takelio (Treadmill Stress Test). Be medikų priežiūros geriau jo neatlikinėti - nes galima ir "užsilenkti".

Pvz, kad būtų aiškiau:
Tarkime ryte išsimatavai RHR ir gavai - 54 š.d./min. Pasiskaičiuoji:
MHR = 220 - 40 = 180.
THR = 54 + (.7 * (180 - 54)) = 142.2
Taigi bėgimo metu būtų geriau neviršyti 142.2 š.d./min.

Pradedančiam toks tempas gali pasirodyti per mažas(vis dar lenks sportiškos mamos su vėžimėliais). Tačiau jei ir toliau nuosekliai treniruosies - pamatysi, kad augant teniruotumo lygiui galėsi laikant tokį širdies ritmą bėgti kur kas greičiau:)

oggy wrote:
Embarassed man 40, neseniai pradejau lakstyti. Gal patyrę patars kokį tempą (š.d./min.) palaikyti, kad "neužsilenkti" ir kad bepasivaikštinėjančios mamos su vežimėliais nelenktų?
Back to top
View user's profile Send private message   Visit poster's website
cloudsmaker
Meistras


Joined: 04 May 2005
Posts: 310
Posts per day: 0.06
Location: Vilnius

PostPosted: Wed, Nov 29 2006, 20:14    Post subject: Reply with quote

o as begu ar greit ar letai,bet maziau 150 pas mane nekrenta Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message  
Woodoo
Meistras


Joined: 03 Apr 2004
Posts: 981
Posts per day: 0.19
Location: Siauliai/Vilnius/Kaunas

PostPosted: Wed, Nov 29 2006, 20:44    Post subject: Reply with quote

Tai gal dar neilgai begioji reguliariai.
_________________
Tinginio training log'as Smile
Back to top
View user's profile Send private message  
cloudsmaker
Meistras


Joined: 04 May 2005
Posts: 310
Posts per day: 0.06
Location: Vilnius

PostPosted: Wed, Nov 29 2006, 20:59    Post subject: Reply with quote

joa daba tik po labai ilgos pertraukos pradejau
Back to top
View user's profile Send private message  
oggy
Naujokas


Joined: 29 Nov 2006
Posts: 10
Posts per day: 0
Location: Kaunas

PostPosted: Thu, Nov 30 2006, 10:21    Post subject: Reply with quote

vakar prasinešiau 40min. vidutiniskai 148 š.d./min ritmu. Į pabaigą tamsoj kaaaip liuobiau į toooookią balą! Toliau ritmas buvo toks : 10min. kliurkt-šlept kliurkt-šlept... bet kaip ant sparnų Smile
Back to top
View user's profile Send private message  
oggy
Naujokas


Joined: 29 Nov 2006
Posts: 10
Posts per day: 0
Location: Kaunas

PostPosted: Thu, Nov 30 2006, 10:25    Post subject: Reply with quote

beje, labai ačiū už patarimus!!! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message  
Vytenis
Meistras


Joined: 25 Aug 2006
Posts: 3200
Posts per day: 0.74
Location: Kazlų Rūda-Jonava-Kaunas

PostPosted: Thu, Nov 30 2006, 20:28    Post subject: Reply with quote

Tikrai labai vertingi vosvos patarimai! Šitaip viską preciziškai susverti, kaip mano senelis vaistininkas reagentus! Tai iš sveikuolių metodikos, kuri labai plinta. Praktiškai, mano požiūriu, pradėti reikia tarp 130 – 150 dūžių/min. Yra nustatyta, kad mažiau nei 120 tv./min. treniruojamojo efekto jau nebūna. Daugiau nei 150 tv./min. treniruotis galima jau turint gerą treniruočių bazę. O imuninei sistemai stiprinti ir visiems labai gerai neviršyti 150 tv./min. ypač per bazinius periodus.

Dėl MHR – maksimalaus širdies ritmo yra ir nukrypimų. Aš bent pas Praną ant bėgtakio buvau išsityręs, bet gaunu jį per treniruotes žymiai aukštesnį, nei nustatytas buvo. Gal man buvo baisus bėgtakis, reik prie juo priprasti ir mokėti bėgti jame. O gal ir tyrimo metodika be iškvepiamų dujų analizatoriaus jau labai netiksli, labai neatitinka nustatytos man visos aerobinio – anaerobinio slenksčių ribos. Be to galiu ginčytis ir dėl žymiosios formulės:

MHR = 220 - (tiriamojo amžius).

Vadinasi mano turėtų būti 220-60=160 tv./min. Bet šiuo ir net didesniu pulsu aš bėgu varžybose ne tik ilgą nuotolį, bet ir maratone dažnai pulsas pakyla be jokių pastangų iki tokios ribos. O taip per kontrolinius finiše esu pasiekęs 173 – 179 tv./min. Ir dėl šios anomalijos mokslininkai pripažįsta, kad ne vien amžius gali sąlygoti MHR dydį.

Čia užduodami labai svarbūs klausimai, nes savaitės treniruočių planas – tai viso treniravimosi proceso ląstelė. Bet kad patarti, kaip konkrečiai sudaryti- čia labai subtilus ir individualus klausimas. Manau, kad reik tęsti pokalbį apie planavimo principus. O oggy palinkėkime, kad jam ir toliau augtų sparnai. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message   Visit poster's website
Tiger
Naujokas


Joined: 19 Oct 2006
Posts: 10
Posts per day: 0
Location: Šiauliai

PostPosted: Mon, Dec 04 2006, 12:18    Post subject: Reply with quote

Sveiki!
Gal kas galetu patartu, kaip reikia treniruoti ant begimo takelio siek tiek pazengusiam sportininkui!
Gal kas Siauliuose turite issinuomave sale vakarais, noreciau prie ju prisijungti!
Patarkite koki maista reiketu vartoti ir kokiu laiku, kad neiskiltu problemu begant!
Back to top
View user's profile Send private message   Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
scopy
Meistras


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 336
Posts per day: 0.07
Location: Vilnius

PostPosted: Mon, Dec 04 2006, 12:58    Post subject: Reply with quote

Dėl Šiaulių nepatarsiu, o dėl valgio galiu pasakyti apie save. Prieš bėgant NEGALIMA valgyt, ir gerti, reikia, kad bent 3 val. praeitų. O jeigu ne - tai būna ir supykina, ir šoną pradeda diegti, ir šiaip varikliukas visiškai netraukia. Čia kažkur Vytenis rašė, kad bėgiot pavalgius - tai grynas savęs nuodijimas. Tikriausiai, labai gali būti.
Back to top
View user's profile Send private message [ Hidden ]
Woodoo
Meistras


Joined: 03 Apr 2004
Posts: 981
Posts per day: 0.19
Location: Siauliai/Vilnius/Kaunas

PostPosted: Mon, Dec 04 2006, 13:08    Post subject: Reply with quote

Jei jau mirtinai valgyti nori, bandele su arbata labai nepablogins padeties, bet is esmes, scopy 100% teisus.
O del begimo takelio, tai mano nuomone, joks begimo takelis neatstos begimo lauke Smile Ir jausmas visai kitas, ir naudos daugiau.
_________________
Tinginio training log'as Smile
Back to top
View user's profile Send private message  
Vytenis
Meistras


Joined: 25 Aug 2006
Posts: 3200
Posts per day: 0.74
Location: Kazlų Rūda-Jonava-Kaunas

PostPosted: Mon, Dec 04 2006, 13:21    Post subject: Reply with quote

Labai teisingai Exclamation Apie bėgimo takelį čia minėjau kaip prietaisą moksliniams tyrimams nustatinėti, o ne treniruotis, kuriam reguliuojamas kintamas krūvis, ir jo duomenys programoje yra su pulso duomenimis analizuojami.

Mielam Tiger pasiūlyčiau paiskaityti APIE MITYBĄ temoje - ten daug diskitavome ir jei iškils problemų, pradėk tęsti pokalbį joje.

O čia dėl SAVAITĖS PLANO gal kas minčių ar klausimų turite. Tęskite šios temos rėmuose, o jei reik naujų - veiskite, nes jų labai daug čia reikia.
Back to top
View user's profile Send private message   Visit poster's website
scopy
Meistras


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 336
Posts per day: 0.07
Location: Vilnius

PostPosted: Wed, Dec 13 2006, 11:01    Post subject: Reply with quote

Vytenis wrote:
Tęskite šios temos rėmuose, o jei reik naujų - veiskite, nes jų labai daug čia reikia.

F O
Dabar galvoju, ar kitąmet bandyt pagerint savo pusę maratono kokių 15 minučių, ar visam ruoštis? Question Question Nes bėgti tai tikrai bėgsiu, nebent kas nors nenumatyto ir tragiško. Nes pasiskaičiau, kad tokiems grybams kaip aš 8 mėnesiai maratono pasiruošimui - pats tas neforsuojant. O kaip ir liko tik 9 su trupučiu Smile Smile Smile
Back to top
View user's profile Send private message [ Hidden ]
oggy
Naujokas


Joined: 29 Nov 2006
Posts: 10
Posts per day: 0
Location: Kaunas

PostPosted: Wed, Dec 13 2006, 17:56    Post subject: Reply with quote

Scopy, noriu paklaust kokiu dabar tempu lakstai. Aš irgi norėčiau po 9 mėn. ką nors išgimdyt Smile
Back to top
View user's profile Send private message  
scopy
Meistras


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 336
Posts per day: 0.07
Location: Vilnius

PostPosted: Fri, Dec 15 2006, 16:00    Post subject: Reply with quote

Čia tą vakarą, kai Lrytas žaidė su Žalgiriu, norėjau suspėti į rungtynių pabaigą, tai 8 km nuvyniojau per 35 min. Tai ne kažkas labai, bet tokiai sraigei kaip man tai buvo didis įvykis. Grįžau maždaug violetinės spalvos. Tipo kilui sugaišau 4.37 min. O jei neskubant tai kiliometrą bėgu 5 su kapeikom, jeigu traselė kokių 10 km.
Deja, pastaruoju metu aplinkybės trukdo bėgioti, tai aš to užsiėmimo labai ilgiuosi... Sad
Back to top
View user's profile Send private message [ Hidden ]
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Osport.lt Forum Index -> Treniruotės All times are GMT + 3 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 6 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group