ļæ½urnalas Orientavimosi Sportas
Osport.lt

Orientavimosi sporto forumas
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile    Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

ka daryt kad neskaudetu pedu?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Osport.lt Forum Index -> Treniruotės
View previous topic :: View next topic  
Author Message
agnostikas
Naujokas


Joined: 20 Oct 2006
Posts: 10
Posts per day: 0
Location: Matrica

PostPosted: Fri, Oct 20 2006, 21:33    Post subject: Reply with quote

Galbūt pradėti reikėtų nuo paprasčiausių dalykų - nėra(arba netinkamas) apšilimo, o pradedama bėgti dideliu tempu. Tada ir kenčia silpniausios vietos - jei tai pėdos, tai jos ir kenčia. Tokiu atveju tiesiog reikėtų lėčiau pradėti bėgti, bent jau kol įšils organizmas.
Kitas variantas - netaisyklinga bėgimo technika(bėgimas nuo kulno, ,,kapojant" žingsnius ar pan.) Tiesiog reikėtų ją ištaisyti...
_________________
Alles, was du weisst, ist falsch...
Back to top
View user's profile Send private message  
cloudsmaker
Meistras


Joined: 04 May 2005
Posts: 309
Posts per day: 0.07
Location: Vilnius

PostPosted: Sat, Oct 21 2006, 23:44    Post subject: Reply with quote

pirma-apsilima darau. antra-begu ne nuo kulno
Back to top
View user's profile Send private message  
Vytenis
Meistras


Joined: 25 Aug 2006
Posts: 3200
Posts per day: 0.76
Location: Kazlų Rūda-Jonava-Kaunas

PostPosted: Sun, Oct 22 2006, 00:28    Post subject: Reply with quote

Na stajeriams, manau, kad teisingiau yra bėgti nuo kulno, o ne nuo pirštų. Nuo jų pradeda sprinteriai ir vidutinių nuotuolių bėgikai. Ilgiau bėgant ne nuo kulno kaip tik nuvargsta ne tik pėda, bet ir blauzų raumenys, kurie labiau įsitempę šiame bėgimo technikos stiliuje - jiems mažesnės atsipalaidavimo sąlygos. Čia jau reikia Bovermaną studijuoti.

Jei cloudsmaker apšilimas mažai padeda ir pėdos bėgant pradeda skaudėti - tai aišku, kaip dieną, kad tai patalogija. Teipai nepadės, nes jie skirti tik apsaugai nuo sąnarų patempimų. Tai vis tik kaip su ortopedo konsultacijomis Rolling Eyes - parašyk, ką apie tai ir kolegų patarimus manai.
Back to top
View user's profile Send private message   Visit poster's website
Guest





Posts per day: 1.3

PostPosted: Sun, Oct 22 2006, 12:47    Post subject: Reply with quote

Vyteniu. Gerai, cia jusu laiskas pagal Foruma.
Back to top
agnostikas
Naujokas


Joined: 20 Oct 2006
Posts: 10
Posts per day: 0
Location: Matrica

PostPosted: Mon, Oct 23 2006, 10:27    Post subject: Reply with quote

Na niekada nepakenks nueiti pas specialistą, kuris turėtų žinoti, kas blogai.
Dabar šiek tiek off - topic(sorry)
Nuo kulno aukšto ir net vidutinio lygio ilgų nuotolių bėgikai nebėga. Apie taisyklingą bėgimo techniką rašoma bet kuriame lengvosios atletikos vadovėlyje(pvz. kad ir Karoblio). Žinoma, technika skiriasi nuo sprinterių ar vidutiniokų, tačiau vis dėl to pirmiau dedama pėda, po to nusileidžiama ant kulno...
_________________
Alles, was du weisst, ist falsch...
Back to top
View user's profile Send private message  
Vytenis
Meistras


Joined: 25 Aug 2006
Posts: 3200
Posts per day: 0.76
Location: Kazlų Rūda-Jonava-Kaunas

PostPosted: Mon, Oct 23 2006, 11:59    Post subject: Reply with quote

Wink Na, ginčytis labai nenoriu, nes ir pats esu šioje vietoje pasimetęs. Man visą gyvenimą buvo neaišku, kaip koją teisingiau statyti, Rolling Eyes nes maratoną bėgdavau nuo priekinės pėdos dalies atremtį pradėdamas ir tai daug kas kritikuodavo. Dabar negaliu prisiminti, kur jaunystėje buvau perskitęs ir isižiūrėjjęs į skirtingų atremčių piešinius su aukščiau mano parašytu teiginiu. Bet štai dabar žiūrau į profesoriaus Povilo Karoblio vadovėlį BĖGIMO TRENIRUOČIŲ METODIKA ir "Minties" leidyklos vadovėlį LENGVOJI ATLETIKA, iš kurio visi studentai įskaitas ir egzaminus laiko, tai P.Karoblio straipsniuose apie vidutinius ir ilgus nuotolius bei maratoną ir jų bėgimo technikas kiekvieną atskirai nėra parašyta, kad nuo kulno pradedama atremtis.

Bet kažkodėl pasarojo vadovėlio 93 psl. piešinyje ir pirmojo vadovėlio straipsnyje apie kojų judesius 16 psl. piešinyje "Pėdos pastatymo variantai ir veikiančios jėgos" variante "R1 - pėda toliau", aiškiai matau kulną (o kulnas tai irgi pėdos dalis) pastatytą ant žemės, o pirštus "žiūrinčius" - pariestus į viršų. Ir atremties reakcijos jėgų atstojamosios nupieštos šiame variante irgi kaip tik NUO KULNO Exclamation, o antrame variante "R2-arčiau bendro kūno svorio centro" atstojamosios išskaidytos nuo pirštų. Taigi pasipriešinimo įžambinė reakcija čia statmenesnė, mažiau stabdanti judesį, bet labiau veikianti(kaip išsivaizduoju) į sanarius žymiai didesne atremties jėga tiek pėdoje ir ypač į kelio sąnarį. Tai štai - tik šią sekundę Jums dabar rašant man prašviesėjo, kodėl 17-os būdamas pažeidžiau savo kelio sanarį, kai šiame variante atremtis tiesiai į tą sąnarį, o R1 variante į kelio sąnarį veikia ne įžambinė, bet statmena atremties reakcija.

O kaip geraiu kelio sąnariui (aišku ir pėdai), tai reik žiūrėti į anatomiškai į sąnarių konstrukcijas. Todėl keikiu, kai per anatomijos egzus mus aklai vaikė po sąnarių kaulelius ir jų jungtis, o BIOMECHANIŠKAI kaip veikė jėgos į tuos sąnarius IR KOKIA JIEMS BŪSENA PAPANKESNĖ, O KADA NE - ne tik neaiškindavo, bet ir numuilindavo mūsų neakivaizdininkų - praktikų klausimus. Tik prof. Angelė SEIBŪTIENĖ su mumis mielai bendraudavo. Todėl siūlau pasiskaityti josios straipsnį FIZINIŲ PRATIMŲ ĮTAKA ORGANIZMO SANDARAI IR FUNKCIJAI http://64.233.183.104/search?q=cache:kQOxsM_xz7gJ:bodybuild.tinklapis.lt/sveikating/fiz_pratimu%2520itaka.htm+Seibutien%C4%97&hl=lt&gl=lt&ct=clnk&cd=5

Būtų įdomu sužinojus, kaip dabar ar anatomija LKKA studentams siejama su biomechanika ar ne? Ar ir toliau dėstama sovietiškai - atitrauktai vieną dalyką nuo kito? Oi, kaip reikia, kad būsimieji specai čia šnekėtų. Exclamation
Back to top
View user's profile Send private message   Visit poster's website
Guest





Posts per day: 1.3

PostPosted: Mon, Oct 23 2006, 14:20    Post subject: Reply with quote

Vyteniui! Kur pazadeti prabegimai? Labai laukiame, maestro!
Back to top
Guest





Posts per day: 1.3

PostPosted: Mon, Oct 23 2006, 14:34    Post subject: Reply with quote

Apie kokius prabegimus? Pedos skausmai nuo neteisingos beg. technikos kartais gali paskaudeti, bet greiciau tai gali but pilnapadystes problem.
Back to top
agnostikas
Naujokas


Joined: 20 Oct 2006
Posts: 10
Posts per day: 0
Location: Matrica

PostPosted: Mon, Oct 23 2006, 21:39    Post subject: Reply with quote

Na taip, r1 tikrai ant kulno, tačiau kiti, gretimi paveikslėliai (20 ir ypač 22) rodo, kad vis tik reikėtų bėgti nuo priekinės pėdos pusės, kulną atremiant tik po to(92 - 93 psl).
,,Koja ant grunto statoma minkštai, ant išorinės pėdos pusės. Artėjant vertikalės momentui, kulnis nuleidžiama ant grunto"(131 psl. Ilgų nuotolių bėgimo technika - 2 punktas)

Tikrai nebloga mintis, kad čia turėtų pasisakyti specialistai ar tai studijuojantys. Jiems juk tai reikia mokytis Smile

P.S. Nežinau, ar naudojamės ta pačia knyga, todėl puslapiai gali skirtis
_________________
Alles, was du weisst, ist falsch...
Back to top
View user's profile Send private message  
cloudsmaker
Meistras


Joined: 04 May 2005
Posts: 309
Posts per day: 0.07
Location: Vilnius

PostPosted: Thu, Nov 02 2006, 15:45    Post subject: Reply with quote

po geru atostogu (pora menesiu tingejimo Very Happy ) pabegiojau ir atradau buda iveikt ta skausma. kai pradeda skaudet pedas,pasigarsinu muzika ir padidinu begimo tempa ir uz poros minuciu nustoja skaudet. tik va nzn kdl nustoja, ar del to kad `issibega` ar tik uzsimirsta bedainuojant Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message  
vosvos
Meistras


Joined: 06 Dec 2005
Posts: 696
Posts per day: 0.16
Location: Vilnius

PostPosted: Thu, Nov 02 2006, 17:40    Post subject: Reply with quote

Gal būt greičiau bėgdamas imi(esi priverstas) geriau/teisingiau kojas statyti.

cloudsmaker wrote:
po geru atostogu (pora menesiu tingejimo Very Happy ) pabegiojau ir atradau buda iveikt ta skausma. kai pradeda skaudet pedas,pasigarsinu muzika ir padidinu begimo tempa ir uz poros minuciu nustoja skaudet. tik va nzn kdl nustoja, ar del to kad `issibega` ar tik uzsimirsta bedainuojant Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message   Visit poster's website
cloudsmaker
Meistras


Joined: 04 May 2005
Posts: 309
Posts per day: 0.07
Location: Vilnius

PostPosted: Fri, Nov 03 2006, 14:32    Post subject: Reply with quote

gali but
Back to top
View user's profile Send private message  
bikule
Meistras


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 403
Posts per day: 0.08

PostPosted: Fri, Nov 03 2006, 17:14    Post subject: Reply with quote

man kažkaip ir panašiai
tik ne pačias pėdas skauda o viskas žemiau kelių lyg suakmenėja
čia kai bėgu pensininko tempu
šiek tiek tempa padidinęs lyg ir persiplėšiu ir normaliok Shocked
Back to top
View user's profile Send private message   Skype Name
Vytenis
Meistras


Joined: 25 Aug 2006
Posts: 3200
Posts per day: 0.76
Location: Kazlų Rūda-Jonava-Kaunas

PostPosted: Fri, Nov 03 2006, 23:23    Post subject: Reply with quote

Dėl bėgimo technikos ir bėgimo greičio santykio priklausomybės, tai man jaunystėje (Mordovijos ASSR tarp GULAGO konclagerių miškuose, kaip ir dabat juose, kai tarnavau sovietų armijoje, aišku, ne kalinius politinius saugodamas, o Maskvos erdvę nuo U-2 JAV žvalgybinių lėktuvų saugodamas) teko studijuoti geriausių pasaulio vidutinnių nuotolių bėgikų kinogramas, iš kurių išvadą buvau susidaręa vienintelę, kad DIDĖJANT BĖGIMO GREIČIUI DIDĖJA BĖGIMO EFEKTYVUMO TECHNIKA SĄSAKITA BĖGIMO EKONOMIŠKUMO MAŽĖJIMO. Ir išvadoje - mažėja bėgimo technikos bendras racionalumas, kas stajeriams labai aktualu - tai BĖGIMO TECHNIKOS EONOMIŠKUMAS. Todėl tiriamieji bėgikai besiruošiantys Mechiko olimpiadai dėka fizinio stovio pagerinimo (dėka greitų treniruočių kiekio padidinimo) labai pablogino biomechaninius bėgimo technikos rodiklius. Tai matėsi aiškiausiai kinogramose. Bet išvada mokslinė buvo duota teigiama, net kai ir pablogėjus bėgimo technikai, bendras rezultatas pagerėjo dėka geresnės fizinės funkcijos. Taigi darau išvadą, kad[b] bėgimo technika, didėjant bėgimo greičiui turėtų prastėtib]. Ypač prastėja anaerobinėse sąlygose, kai laktatas veikia nervų sistemą ir išregulioja silpnai įtvirtintus techninių sugebėjimų impulsų židinius smegenų žievėje. Atminkite, kad čia ir slypi visa orientavimosi sporto techniokos fiziologija, kai laktatas reguliuoja ne tik judesių techniką, bet ir suvokiamumą - žemėlapio skaitymą bei jo įsisavinimą, arba biatlone į šaudančio slidininko taiklumą.
Back to top
View user's profile Send private message   Visit poster's website
Gutis
Meistras


Joined: 16 May 2006
Posts: 277
Posts per day: 0.06
Location: Vilnius

PostPosted: Sat, Nov 04 2006, 11:58    Post subject: Reply with quote

Vytreni, testas tau: pasiskaityk pats, ka cia parasei. Kiek laiko galvojai kas ka galetu reiksti?
_________________
Nebeperpektyvus visais atvejais Smile
Back to top
View user's profile Send private message  
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Osport.lt Forum Index -> Treniruotės All times are GMT + 3 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group