ļæ½urnalas Orientavimosi Sportas
Osport.lt

Orientavimosi sporto forumas
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile    Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Internetinis treniruociu dienorastis
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic    Osport.lt Forum Index -> Informacija
View previous topic :: View next topic  

Ar naudotumetes internetiniu treniruociu dienorasciu?
Taip
56%
 56%  [ 21 ]
Ne
43%
 43%  [ 16 ]
Total Votes : 37

Author Message
Vytenis
Meistras


Joined: 25 Aug 2006
Posts: 3200
Posts per day: 0.67
Location: Kazlų Rūda-Jonava-Kaunas

PostPosted: Tue, Dec 19 2006, 03:05    Post subject: Reply with quote

darles wrote:
Taigi noreciau suzinoti, kokiu skilciu ir kokiu funkciju norite.
Pvz: Begimo tempai Greitas, Vidutinis, Letas, i kalna ir pan.
Treniruotes informacija: begimo laikas, atstumas, komentarai, ir pan. Taigi laukiu pasiulymu Smile


TRENIRAVIMOSI APSKAITOS PRAKTIKA

Labai geras ir be galo aktualus klausimas. Šią problemą būdamas šešiolikmečiu sprendžiau ir BUVAU sugalvojasTRENIRUOČIŲ INTENSYVUMĄ vertinti šitaip:

1. Lėtas. (l.) bėgimas (apšilimo, tipenimo ar ristele ar lengvo ėjimo – tarp kartotinių atsipalaidavimo bėgimo)
2. Žemiau vidutinio (ž.V.) bėgimas tokiu tempu, kad galima būtų išbėgti apie 60 - 70 km nevaržybiniu tempu ar varžybose 100 km (pulsas 120-130 tv/min.) Žinojau, buvau nuskaitęs, kad žemiau 120 tv./min. treniruotės efekto neduoda.
3. Vidutinis (Vidut.) bėgimas – tai kad tokiu tempu galima būtų apie 50 km varžybose įveikti.
4. Aukščiau vidutinio (a.V.) geičio bėgimas– tai toks tempas, kad galima būtų 25 - 30 km varžybose įveikti, o gerai pasiruošus ir net 42 km tokiu tempu.
5. Žymiai aukščiau vidutinio (ž.a.V.) tempo bėgimas – tai jau mišriosios - AEROBINĖS/ANAEROBINĖS zonos treniruotė. Šioje zonoje jau pradeda nežymiai kauptis laktatas.Tai tempiniai bėgimai ilgiems nuotoliams - tai tempas, kuriuo galima būtų bėgti 5-10 km nuotolio varžybose.
6. Greitas (gr.) Bėgimas – tai vidutinių nuotolių (800 m – 1500 m distancijų) bėgimo greičiai, kur laktatas kaupiasi greitai ir vadinama LAKTATINĖ zona.
7. Labai greitas (l.gr.) bėgimas – tai bėgimas max. sąnaudomis (iki 400 m. distancijos greičiu) ir ši zona vadinama KREATINFOSFATINĖ zona.

Kai 1980 m. pradėjau mokytis LKKI, tai man sporto fiziologijos dėstytojai sakė, kad yra 5-ios intensyvumo zonos. Bet per vieną trenerių seminarą vieno mokslininko buvo pasakyta, kad kai kurie mokslininkai mano, kad reikėtų skirstyti į 7-ias intensyvumo zonas. Galima mažinti l. ir ž.V. zonas į bendrą vieną ir … Bet, man atrodytų, kad patogiau naudotis 7-iomis, nes bus tikslesnė savęs vertinimo analizė. Zonos dabar LKKA studentams siūloma pagal pulso dydžius. Bet, kadangi ne visi tuos pulsometrus turi, o savo tempą galima jausti, kokiai tu zonoje bėgi pagal pasirinktos distancijos pojūtį. Be to ne visiems vienodi gali būt pulsų dydžiai - kuo vyresnis (senesnis), tuo pulsas retėja. Užjaučiu tuos, kurie dalyvauja tik vienodose trasose. Vienodu tempu bėgiojimas ir tik vienų nuotolių bandymas veda prie lėtesnio tobulėjimo.

Be INTENSYVUMO, dar svarbu matuoti ir treniruočių APIMTĮ. Apimties rodiklis geriausias yra sugaišto treniruočių laiko registracija (Apimt.) ir viso įveikto atstumo (nuslystų, nuriedėtų) km sumavimas (VISO km). O treniruočių KRŪVIS tai būtų intensyvumo ir apimties sandauga su kažkokiu tai koeficientu. Čia jau klaustukas didelis visiems, visada ir visiems laikams bus kaip paslaptis. Pamenu, buvau aptikęs lenteles įvairiausiems bėgimo greičiams su taškų įvertinimais. Su jais lengvaatlečiai išskaičiuodavo vidutinę treniruojamąją distanciją.


Dar svarbu ne tik lengvaatlečiams, bet, ypač orientacininkams ir jėgos ištvermės registracija (j.ištv.), o taip pat ir šoklumui (šokl.) – sprogstamai jėgai, arba tiesiog – jėgai. Reikia vertinti ir BFP (bendros fizinės parengties apskaitą) bendrai sugaištu laiku, o taip pat tos bendrosios parengties fiksavimą skaidytį pagal kūno dalis rankoms (r.), liemeniui, lankstumui (liem.)

Grafas siūlau vardinti štai, kad ir tokiais indeksais (pažymėtais skliausteliuose) galima dar numatyti apskaitą labai gerai lavinamosioms priemonėmis, kaip dviračiui (dv.) ir plaukimui (pl.) Aišku, galima ir be šių grafų apsieiti, naudojantis kitomis grafomis ir įrašant į jas minėtas raidytes. Dar gali būti tokia priemonė, kaip sportinis ėjimas (sp.ėj.) ir kita. Šitą apskaitą labai patogu vesti EXEL-io formate ir VISKĄ SUMUOTI įvairiausiais periodais (savaitėmis, dekadomis, mėnesiais, ketvirčiais ar kitokiais parengties tikslų laikotarpiais). O po to šį vaizdą galima išreikšti diagramomis ir tobulinti įvairiai savo atlikto darbo vaizdumą.
Back to top
View user's profile Send private message   Visit poster's website
tomoshiuss
Meistras


Joined: 11 Apr 2005
Posts: 100
Posts per day: 0.02
Location: vilnius

PostPosted: Tue, Dec 19 2006, 04:56    Post subject: Reply with quote

jeigu taip viska surashinesi po menesio galesi knyga ishleist Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message [ Hidden ]
Vyc
Meistras


Joined: 26 Mar 2005
Posts: 749
Posts per day: 0.14
Location: Vilnius

PostPosted: Tue, Dec 19 2006, 12:31    Post subject: Reply with quote

tomoshiuss wrote:
jeigu taip viska surashinesi po menesio galesi knyga ishleist Rolling Eyes

sportininkas is kur tu cia 4 ryto? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message [ Hidden ] Visit poster's website
scopy
Meistras


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 336
Posts per day: 0.07
Location: Vilnius

PostPosted: Tue, Dec 19 2006, 12:48    Post subject: Reply with quote

kažkas buvo įdėjęs nikerunning nuorodą, kur yra kalendorius su visokiom pasirinktinom veiklom, gali susiplanuoti, žiūrėti kiek tilpai į savo planus, daro grafikus, vedi miego valandas ir pan. Žodžiu, man labai patiko, pažaidžiau bent kiek.
Va: http://www.nike.com/nikerunning/usa/home.jhtml#home Ten prisiregistruoji ir turčiniesi sau. Jei trūksta veiklų iš pasiūlytų, galima savo susikurti.
Back to top
View user's profile Send private message [ Hidden ]
J.U.
Meistras


Joined: 09 Nov 2006
Posts: 476
Posts per day: 0.1
Location: Vilnius

PostPosted: Tue, Dec 19 2006, 13:53    Post subject: Reply with quote

Vyteni, tu gal nesupratai - meistrams nereikia virtualaus treniruočių dienoraščio. Jo gali reikti nereguliariai besitreniruojančiam jaunimui arba grįžtantiems į mūsų sportą po pertraukos. Taigi, darant prielaidą, kad jis bus reikalingas nelabai treniruotiems žmonėms, keistoka skaityti tavo samprotavimus apie greičių klasifikaciją
Quote:
kad galima būtų išbėgti apie 60 - 70 km nevaržybiniu tempu ar varžybose 100 km
Quote:
Vidutinis (Vidut.) bėgimas – tai kad tokiu tempu galima būtų apie 50 km varžybose įveikti

Tempo greitis - labai santykinis dydis. Tas pats tempas treniruotam sportininkui bus lėtas, o netreniruotam - greitas. Ir apskritai, turėtų būti orientuojamasi ne į kažkokį nerealų galbūt nubėgamų km skaičių, bet į individualų pulsą. O tu, panašu, pulsą su kilometrais supainiojai? Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message  
Vytenis
Meistras


Joined: 25 Aug 2006
Posts: 3200
Posts per day: 0.67
Location: Kazlų Rūda-Jonava-Kaunas

PostPosted: Tue, Dec 19 2006, 14:49    Post subject: Reply with quote

Teisingai - pulso dydis yra pats pagrindas. Tik gal nepulsi visą laiką jį skaičiuoti. Pamenu, bėgdavome ir staigiai sustoję skaičiuodavome 10 sek., o po to vėl bėgdavome. Bet tas sustojimas ir koreguoja pulsą iš kart. O pabandyk suskaičiuoti didžiausioje nuovargio būsenoje Twisted Evil uždusęs. Gerai, kad pulsometrai atsirado.

O čia orientaciją į milžiniškus atstumus daviau hiperboliškai dėl orientacijos, aišku, ne naujokui. Naujokas lai bėgioja tik vieną kokią grafelę pildydamas ir nereikia jam ypač intensyviausių tempų. O kai patirtis bėgimo didėja, tai norisi vis lysti ir lysti į savo organizmo paslaptis. O, be to ar negalima ir pafantazuoti naujokaui apie 100 km nuotolį? Lai galvoja, kad jei reikės jam jį bėgti, tai ne galvotrūkčiais reik tempą pasirinkti. O, naujokai, būtent, tempo niekad nejaučia - visad pervertina savo jėgas.

Tiesa, nepaminėjau, kad dar grafa datai reikalinga. Na ir gal pastaboms, apmastymams, savijautos fiksavimui, traumų, skausmelių pastebėjimams. Tai, gali būt atskirame skyriuje, nes buhalterinės apskaitos lentelę neišplėsi iki begalybės. Dar ir apie orientaciją pastabų reikia ir pasižymėti atskirai, kiek su žemėlapiu bėgta buvo. Bet buhalterija tai didelė bus nauda, kai reikės lyginti savaitinius, mėnesinius ir net metinius krūvius. Be apskaitos negali būt jokios kalbos apie planavimą.
Back to top
View user's profile Send private message   Visit poster's website
tomoshiuss
Meistras


Joined: 11 Apr 2005
Posts: 100
Posts per day: 0.02
Location: vilnius

PostPosted: Tue, Dec 19 2006, 15:17    Post subject: Reply with quote

[sportininkas is kur tu cia 4 ryto? ][/quote]
sugeriau pora battery gerimo ir egzui ruoshiaus Cool sakykim padejo Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message [ Hidden ]
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Osport.lt Forum Index -> Informacija All times are GMT + 3 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group