ļæ½urnalas Orientavimosi Sportas
Osport.lt

Orientavimosi sporto forumas
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile    Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Ilgu nuotoliu begimas

 
Post new topic   Reply to topic    Osport.lt Forum Index -> Treniruotės
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ighnaz
Naujokas


Joined: 21 Sep 2007
Posts: 2
Posts per day: 0

PostPosted: Fri, Sep 21 2007, 22:20    Post subject: Ilgu nuotoliu begimas Reply with quote

Sveiki, nesenai pradejau vel aktyviai sportuoti, po daug daug metu pertraukos Smile) tiesa sakant paskutini karta normliai sportavau dar budamas vaikas. Tai va man iskilo tokia problema, kiek girdejau is pazystamu, kad ilgu nuotoliu begimas gali but pavojingas kojoms, sanariams ir panasiai, as nenusimanau apie siuos dalykus daug ir nzn tiesa sakant kur apie tai ieskot informacijos taciau megstu begti didelias distancijas ir noreciau ir toliau begiot. Gal kas esat susidure su sita situacija ir galetumet patarti ka tiksliai reik daryt kad issaugoti ten sveikus sanarius ir panasiai. Vienas draugas sportuojantis sake ten kazka apie gliukozes tabletes ar panaisai bet nelabai as ten ji supratau, tai va labai labai prasau gal kas padesit. Aciu Smile
Back to top
View user's profile Send private message  
V.B.
Meistras


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 884
Posts per day: 0.19
Location: vilnius

PostPosted: Fri, Sep 21 2007, 22:28    Post subject: Reply with quote

as tai nzn, negirdejau kad begimas butu kam nors pakenkias, jeigu viskas darome sistemingai ir pastoviai, tai galesi tuos nuotolius begioti kokius tik nori, kaip pvz Silkinas, ar uzteks ir maratono. Bet manau svarbiausia reikia tureti kazkoky plan sistema, jos laikytis, ir tada galesi begioti kiek noresi ir busi sveikas
_________________
Back to top
View user's profile Send private message [ Hidden ] Visit poster's website Skype Name
Rolas
Meistras


Joined: 27 Jan 2007
Posts: 809
Posts per day: 0.19
Location: Kaunas

PostPosted: Fri, Sep 21 2007, 22:53    Post subject: Reply with quote

Čia aš gal kiek panašus į Ighnaz, todėl galiu pavaryti "iš patirties" - bėgimas, kol kas, nepakenkė, nors rimtų sistemų nenaudoju (o reikėtų Smile ), aišku, ir į maratonus nesiveržiu, užtenka OS distancijų. Labiausiai per sąnarius man kerta kašis (ištampytos čiurnos), futbolas (nutraukti dvigalvio raumens kryžminiai raiščiai), o bėgimas - vienas malonumas (jei miške kokios duobės nepagaunu - tada, palaima čiurnoms pareina). Medikai dėl sąnarių dilimo pataria Biogliukozaminą, Flexsodon A pavartoti..., manau, tik jie ir gali pasakyti, kokios būklės tavo sąnariai...
Back to top
View user's profile Send private message  
Vytenis
Meistras


Joined: 25 Aug 2006
Posts: 3200
Posts per day: 0.73
Location: Kazlų Rūda-Jonava-Kaunas

PostPosted: Sat, Sep 22 2007, 18:16    Post subject: Reply with quote

BĖGIKAMS SĄNARIŲ APSAUGA YRA LABAI SVARBI!!!

Klausimas temos autoriaus čia labai rimtas užduotas. Dėl sąnarių pakenkimo OS-e yra kur kas mažiau pavojinga, nei treniruojantis ilgų nuotolių bėgime. Orientavimosi sporte tik mechaniniai sąnarių pažeidimai daugiau sutinkami (staigūs patempimai dėl nepatogaus kojos pastatymo atžvilgiu netikėtai pasikeitusio grunto nelygumo). O štai, bėgiojant ilgus nuotolius, yra šiek tiek didesnė galimybė pertempti sąnarius ir dėl perkrovų, dėl netinkamos avalynės ir dėl neteisingos bėgimo technikos. Visa tai yra betarpiškai susiję su kietu ir pastoviu gruntu treniruotėse, kai per dėm treniruojamasi asfaltu, vengiami krosai įvairiu gruntu. Ir dėl stadiono gali atsirasti traumos (ypač Achilo sausgyslės) bėgiojant su startukais. Reikia, kad vinukai būtų ne per ilgi ir būtų pritaikyti stadiono dangai. Šlako takeliams ilgesni vinukai, o tartanui, rekortanui, bei bitumui trumpesni. Ilgiems nuotoliams vinukai turi būti trumpiausi, nei vidutiniams ir, ypač, nei sprintui. Be to su startukais privalu bėgti tik gerai įšilus su sportiniais bateliais, o taip pat ir per baigiamąją dalį treniruotės reikia būtinai bėgti atsipalaidavimui irgi ne su startukais. O jei nesieki dalyvauti stadione varžybose ir rezultatai nerūpi, tai patarčiau pradedančiajam ar tik dėl sveikatos bėgiojančiam, išvis, tokių, kaip startukai nenaudoti.

Bėgiojant ilgus nuotolius, svarbu, akcentuoti baigiamąją treniruotės dalį - atsipalaidavimą. Po krūvio kietu gruntu ar stadionu (nors jis ir ne kietas, jei bėgama rekortanu), patarčiau turėti sau madą prabėgti ristele minkšta žolyte. Tai akcentuodavo australų bėgikai, ir ypatingai, garsiausias pasaulio treneris Artūras Lidjardas net liepdavo tai daryti. Labai gerai per žolytę padribsėti ir net basomis. Pav. stadiono futbolo veja basomis, nes ir basomis mažiau gadinasi veja, tada futbolininkai labai gal ir nepyks, nors, jie būna skūpūs dėl savo vejų. Todėl patartina bėgioti po visą veją, bet, jokiais būdais, ne vienu ir tuo pačiu taku, kad joje nepalikti pėdsakų. O šiaip, australų bėgikai net praeito šimtmečio 50-60-taisiais metais naudodavosi visokias žolių vejas, kurios būdavo skirtos specialiai bėgimui. Mat Australijoje tada buvo aukšta bėgimo kultūra, skirta sąnarių apsaugai. Pamenu, kad ir Lietuvoje, ir ypač Latvijoje buvo atsiradęs 7-tame dešimtmetyje vajus ruošti visur pjuvenų ir net medžio drožlių bėgimo takelius.

Labai gerai atpalaiduoja ir plaukimas. Tai populiarino garsusis JAV vidutinių nuotolių bėgikas .... Rajanas. Asmeniškai aš atsipalaidavimui be plaukimo bei dviračio, naudodavau ir sportinį ėjimą - jis man labai tikdavo, kad pakeisti ir duoti kitokį krūvį atremties aparatui. Ypač naudodavau ėjimą pereinamuose treniruočių perioduose, kai po intensyvių varžybinių laikotarpių kojos būdavo perkrautos. Juk reikia saugoti bėgikams ne tik sąnarius, bet ir raumenis.

Iš savo praktikos galiu pasakyti, kad aš jaunystėje turėjau kelio sąnario perkrovimą, kuris pagijo tik išvažiavus iš Lietuvos (kai buvau paimtas į sovietinę armiją). Rusijoje už Maskvos miškuose bėgiojau labai daug, bet sąnarys skaudėti nustojo, nes ten sausesnis klimatas. Drėgnas - lietuviškas klimatas sąnariams nėra sveikas. Tai man mažam sakydavo mano močiutė ir jos teisumu įsitikinau, kai grįžau į Lietuvą - vėl staiga nei iš šio, ne iš to sąnario trauma man atsinaujino, nors krūvių didelių neturėjau. Ir traumą man pagydė tik sportinis turizmas bei orientavimosi sportas. Ir dabar po OS-o varžybų jaučiu kojų daug malonesnį nuovargį pasiskirščiusį tolygiai per visas raumenų grupes, nei po bėgimo kietu gruntu, kur nuovargis lokalizuojasi tik apatinėje atraminio aparato dalyje. Todėl visiems sakau, kad OS-as yra daug sveikesnis ir net sveikiausias sportas iš visų.

Traumų prevencijai labai svarbu dar ir atskirai stiprinti raiščius visokiausiais pratimais, šuoliavimais, svarsčių bei treniruoklių naudojimais, bei bėgimo technikos tobulinimais. Labai svarbu kelio sąnarį stiprinti lėtais pritūpimais su svarščiu nuo ožio prie gimn.sienelės, kad raiščiai ir jungiantys juos raumenų pluoštai stiprėtų per visą skerspjūvį - tai pagrindinė sąlyga HARMONINGO TRENIRAVIMOSI, kad nebūtų pažeistos organizme vystymo - treniravimo disproporcijos, dėl ko visad pačeidžiama sveikata treniruojantis. (Pav. sveika bėgti atbulam ir į kalną, kad sustiprinti antagonistines raumenų grupes) Bėgiojant kietu gruntu, net privalu stiprinti suburo raumenis, kad kietas gruntas nepažeistų stuburo slankstelių. Tai labai svarbu ir orientacininkams besitreniruojantiems akmenynuose. Nors iš jų traumų reikia pasimokyti, kai buvo ignoruojami patyrusio bėgiko Povilo (buvusio nacionalinės rinktinės trenerio) patarimai.

Bėgimas sąnariams ypatingai pavojingas, kai yra kūno viršsvoris. Todėl apkūniems labiau sveika yra vaikščioti (sportiniu ėjimu) nei bėgti. Todėl patarčiau viršsvorį mesti tik, jokiu būdu ne vien vienu bėgimu. Be to reik ir neperšaldyti sąnarius treniruočių metu - aprišti - pašiltinti sąnariai geriau tepami, nes mažėja tepamojo skysčio klampumas ir tuo gerėja sąnario tepimas. Kad šio skysčio sąnariuose nebūtų per mažai, labai sveika be minėtų spec.papildų, į maisto racionus labiau įtraukti želatiną ir šaltienas, gautas, kaip tik iš sąnarių, kurias ir reik sugražinti atgal į sąnarius.

Tai tik labai mažą dalį aš aprašiau dėl sąnarių apsaugos. Lai kiti mane papildo.

P.S.: Atrodo, per ilgas šis pranešimas, gal jį iš čia iškelti kitur?
_________________
Sekite kelionę-ekspediciją dviračiu "Lietuvos žemėlapio 400-mečio vietomis"
Back to top
View user's profile Send private message   Visit poster's website
Ighnaz
Naujokas


Joined: 21 Sep 2007
Posts: 2
Posts per day: 0

PostPosted: Sun, Sep 23 2007, 11:41    Post subject: Reply with quote

labai aciu uz visa informacija, tikrai daug padejot Smile, beje as tikrai neapkunus, atvirksciai gan kudas.. Smile
Back to top
View user's profile Send private message  
Tomas deaf
Patyręs


Joined: 13 Sep 2007
Posts: 46
Posts per day: 0.01
Location: Vilnius

PostPosted: Tue, Dec 16 2008, 02:17    Post subject: Reply with quote

kokios treniruotes "ristele"?
Aciu.
Back to top
View user's profile Send private message [ Hidden ]
melioratorius
Meistras


Joined: 03 Jan 2008
Posts: 322
Posts per day: 0.08
Location: Vilnius

PostPosted: Wed, Dec 17 2008, 08:48    Post subject: Reply with quote

Maziau klausykime vytenio balalaiku. Jis amzinai suplaka profu sporta su tiesiog fizine kultura. Begioju daug metu ( ir begiosiu) rekordu nesiekiu, o kelio sanarys apgadintas tiesiog buitineje traumoje. Nieko bendro su ilgais nuotoliais. Krepsinius ir futbolus uzmirsau senai ,nes ten tikrai nelaimiu ieskojimas. Na sutinku ,kad apsilimas ( sanariu ir sausgysliu tempimas ) pries ir po pagrindinio kruvio yra labai svarbu. Tipo geram sportautojui nereikia ,o blogam -nepades:) Grubi klaida.
Dar manau ,kad kaip tik visokie sprintai ,spurtai ir lekimas be galvos blogiau uz nors ir ilga ,bet tolygu begima. Pasiziurekime statistika, pas ka cia byra achilo sausgysles? ....Sekmes:)
Back to top
View user's profile Send private message   Visit poster's website
V.B.
Meistras


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 884
Posts per day: 0.19
Location: vilnius

PostPosted: Wed, Jan 21 2009, 20:32    Post subject: Reply with quote

Kas domisi ilgu nuotoliu begimais gali pasiziureti 3 daliu filmuka apie Heile Gebrselassie ir jo treniruotes. Nuoroda i pirmaja http://www.youtube.com/watch?v=ZCARH83vZpw&feature=related
Back to top
View user's profile Send private message [ Hidden ] Visit poster's website Skype Name
Vytenis
Meistras


Joined: 25 Aug 2006
Posts: 3200
Posts per day: 0.73
Location: Kazlų Rūda-Jonava-Kaunas

PostPosted: Sat, Mar 21 2009, 02:43    Post subject: Reply with quote

Lukas tęsia savo a.a. tėvelio svajones


Maloni naujiena iš JAV pasiekė visus Lietuvos sporto mėgėjus. Šešiolikmetis lietuvaitis Lukas VERŽBICKAS uždarų patalpų JAV nacionalinėse pirmenybėse 5000 m nuotolyje su rezultatu 14:18,42 užėmė ne tik pirmą vietą, bet ir sumušė 35 metų JAV moksleivių rekordą, o taip 14,32 sek. pataisė ir Lietuvos jaunių rekordą, priklausiusį nuo 1995 m. Mindaugui Pukštui. Pasigėrėkite! - , Luko rekordiniu bėgimu, kuriame artimiausią varovą Curry, Sean paliko net 43,27 sek.! Na, o po to video Luko reportažas. (Moksleivių ir studentų rekordus gali gerinti visi besimokantys JAV - studentų JAV rekordininkė yra ir Austra SKUJYTĖ.) Praėjusių metų liepos mėnesy Lukas 3000 m. nuotolį buvo įveikęs per 8 minutes 49,37 sekundes. Labiausiai Lukas save nutaikęs yra į triatloną (pažiūrėkite Luko-triatlonininko nuotraukas).


Beje, Lukas vasario pabaigoje pasižymėjo ir Čikagos sezono atidarymo 8 km bėgime - siūlau pažiūrėti video reportažą apie Čikagos bėgimą, Luko interviu ir fotoreportažą. Dar galima peržiūrėti unikalų Luko taktikos video, kai pusę distancijos bėgo paskutinis, o po to 3000 m. 8:57,44 įtikinamai laimėjo.


Gerai pažinojau lygiai 21 mėnesiu ir 29 diena už mane jaunesnį šviesios atminties Luko tėvelį Sigitą, kuris 1973 m. buvo Lietuvos maratono čempionu su rez-u 2:23:01 Druskininkuose (tada ir aš ten bėgau), o sekančių metų čempionate taip pat Druskininkuose jis rezultatą pataisė iki 2:19:57, bet čempionu tada tapo 5 sek. greičiau atbėgęs 1972 m. Miuncheno olimpiados dalyvis Anatolijus Baranovas.

Su Luko tėveliu man teko važiuoti į Užgorodą dalyvauti visasąjunginėse maratono varžybose. Tada jis man traukinyje dėstė, kad jo moksleivis Romas Sausaitis iš Varėnos Lietuvoje tuoj bus žinomas bėgikas. Labai daug iš Luko tėvelio man teko sužinoti apie bėgimo bei maratono filosofiją, daug kartų teko su juo diskutuoti apie treniruočių metodikas. Vėliau mes tapome vos ne bendradarbiai, priklausėme vienai Lietuvos Chemijos pramonės profsąjungai - aš dirbau tos profsąjungos treneriu-dėstytoju "Azoto" sporto kolektyvui, o Sigitas tapo Kauno "Pluošto" gamyklos lengvosios atletikos sporto mokyklos direktoriumi, išugdė daug gerų bėgikų, kaip Algį Dabulskį (5000 m. 13:31.65-II-as per visą l.a. istoriją rez-as) ir kitus. Jo auklėtinė Rasa Viršilovaitė , kuri vėliau tapo a.a. Sigito žmona ir Luko mama, 1984 m. tapo Tarybų Sąjungos 3 km bėgimo studentų čempione - tais metais ji Kijeve 3000 m nuotolyje pasiekė 8:56.79 rezultatą, kuris po Reginos Čistiakovos-Nyderytės (8:39.25) yra antras rezultatas per visą Lietuvos istoriją. Taigi Luko mama 5000 m. nuotolyje turi 16:42.2 8-tą rezultatą. Be to Luko mama tapo pirmąja Lietuvos maratono čempione, vykusio 1982 m. Užgorode (tada antrąją vietą užėmė jonavietė Vilija Vasiliauskaitė - dabar Damašickienė, mūsų OSS rinktinės narės Editos kolegė-dar ir dabar bėganti greičiau, nei visos Lietuvos OS-ininkės.). Maratone Luko mama turi 3:01:17 rezultatą, kuris yra 15-tas rezultatas (mūsų Rasos Ptašekaitės 2008.10.26 Frankfurte 3:04:57 rezultatas kol kas 19-tas per visą l.a. istoriją.)

Dabar mano geras buvęs kolega, bėgimo sporto metodikų kūrėjas Sigitas ilsisi Crying or Very sad Karmėlavos kapinėse, o jo didžiausias gyvenimo svajones toliau tęsia sūnelis Lukas.
_________________
Sekite kelionę-ekspediciją dviračiu "Lietuvos žemėlapio 400-mečio vietomis"
Back to top
View user's profile Send private message   Visit poster's website
metalas
Patyręs


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 64
Posts per day: 0.01

PostPosted: Sat, Mar 21 2009, 17:52    Post subject: Reply with quote

Gal senelo? Shocked
Back to top
View user's profile Send private message  
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Osport.lt Forum Index -> Treniruotės All times are GMT + 3 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group