ļæ½urnalas Orientavimosi Sportas
Osport.lt

Orientavimosi sporto forumas
 
 DUKDUK   IeškotiIeškoti   Narių sąrašasNarių sąrašas   Vartotojų grupėsVartotojų grupės   RegistruotisRegistruotis 
 AprašymasAprašymas    Tikrinti asmeninius pranešimusTikrinti asmeninius pranešimus   PrisijungtiPrisijungti 

superkompensacija

 
Pradėti naują temą   Atsakyti į pranešimą    Pagrindinis puslapis -> Treniruotės
Rodyti ankstesnę temą :: Rodyti sekančią temą  
Autorius Pranešimas
nctw
Naujokas


Prisijungė: 2009 09 11
Pranešimai: 10
Pranešimų per dieną: 0

PranešimasParašytas: 2010-04-25, 20:50    Rašyti temą: superkompensacija Atsakyti su citata

Sveiki. Norėčiau paklausti tokio elementaraus klausimo, kurio atsakymą numanau, tiesiog noriu įsitikinti. Superkompensacijos dėsnis teigia, kad po treniruotės padarius tarkime dienos poilsį, organizmas atsistato į geresnę būklę, negu buvo prieštai. Taip reguliariai treniruojantis gerinama ištvermė. Tai per tas poilsio dienas turi būti visiškas poilsis, ar galimi lengvi bėgimai (nesudarantys deguonies skolų ir pan.)?
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą  
Rimvydas Arlauskas
Meistras


Prisijungė: 2006 06 21
Pranešimai: 306
Pranešimų per dieną: 0.06
Miestas: Kaunas

PranešimasParašytas: 2010-04-25, 21:17    Rašyti temą: Atsakyti su citata

lengvas fizinis kruvis pagreitina atsistatyma:)
_________________
http://soswin193.blogspot.com/
http://www.attackpoint.org/log.jsp/user_4861
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą   Apsilankyti vartotojo tinklapyje
Vytenis
Meistras


Prisijungė: 2006 08 25
Pranešimai: 3200
Pranešimų per dieną: 0.64
Miestas: Kazlų Rūda-Jonava-Kaunas

PranešimasParašytas: 2010-04-25, 22:37    Rašyti temą: Atsakyti su citata

Labai teisingai, lengvas krūvis prie 130 pulso padeda greičiau utilizuoti organizme susikaupusį laktatą. Be to aktyvus poilsis, įjungus kitų raumenų ar organų fizinę veiklą, atsistatymas bus irgi žymiai efektyvesnis. Tai nustatė XIX amž. Rūsijos fiziologos I.M.Sečenovas (1829–1905), ir šis reiškinys vadinasi Sečenovo fenomenu, kuris, kažkodėl dabar LKKA studentams jau nedėstomas ir net virtualiame pasaulyje per GOOGLĘ lietuviškai neaptiksi jo paaiškinimo.

Malonu, kad pradėta ši labai svarbi tema. Būtent, SUPERKOMPENSACIJA yra pagrindinis reiškinys sportiiniam tobulėjimui teoriškai pagrįsti. Tik nuo SUPERKOMPENSACIJOS paaiškinimo pradedu pradedančiojo sportininko teorinį rengimą. Visos treniravimo teorijos grindžiamos šiuo reiškiniu, kuris labai priklauso nuo atlikto krūvio dydžio bei pobūdžio, ir, svarbiausia, nuo poilsio pauzių parinkimo. Kaip žinia, po ilgesnių poilsio pauzių superkompensacijos efektas mažėja ir ne tik išnyks, bet dėl nutrauktų treniruočių prasidėti gali degradacija. Taip pat dėl per mažo poilsio gali reikštis priešingi superkompensacijai reiškiniai, kurie po pakartotų krūvių ciklų ir po ilgesnės poilsio pauzės galima iššaukti žymiai didesnę superkompensaciją. Jei tokie ciklai bus per ilgi - galima iššaukti pervargimą, persitreniravimą, po kurio ne tik neiššauksi superkompensacijos, bet ir galima pakenkti organizmui - prasidės neatstatomieji procesai. Superkompensacija yra labai subtilus ir individualus reiškinys, dėl kurio negalima jokių receptų teigti. jos nustatymui reikalingas pastovus stebėjimas, testavimas ir net galima tuo tikslu per treniruotes pastoviai atlikinėti biologinius tyrimus, ypatingai, treniruočių stovyklose.

Pavyzdžiui, olimpinio čempiono Algimanto Šalnos treneris profesorius Albertas Jakubauskas naudojo Ukrainos žymaus mokslininko Dušanino PWC170 testo nustatymo ramybės būsenoje metodą, naudojant perdarytą kardiografą, kuriame iš širdies kardiogramos sustiprinto dantelio stebėdavo specialiosios ištvermės pokyčius po kiekvienos treniruotės ir po poilsių pauzių. Šis profesorius tyrinėdavo ir "Gajos" orientacininkes treniruojamas Juozuko, kai pas jį lankė ir šio profesoriaus dukra. Gaila, kad dabar panašių stebėjimų su orientacininkais nesigirdi.

Superkompensacijos tema yra labai plati, kuri biologijoje stebima nuo mitybos (raumenyse glikogeno atsargų kaupimosi superkompensacijos būtinos maratonininkams) iki bioritminių reiškinių, apie kuriuos labai plačiai savo paskaitosedėsto habil.m.d. prof. Jonas Poderys. Suoperkompensaciniai mechanizmai stebimi ir įvairių savybių treniravimo eigoje, jų sąryšyje bei jų harmonijos siekyje, kuri mūsų vedantiesiems orientacininkams buvo praignoruota ir todėl daug jų "užsikalė", sustojo meistriškumo augimas, kai kurie rinktinės nariai ir net šalies čempiono vardus iškovojusieji net degradavo daugiametinio treniruočių cikle - patyrė labai rimtą fiasko tarptautiniu mastu.Iš šių klaidų sukurtas ištisas mokslas, apie kurį pateiksiu greitai atskirą temą.
_________________
Sekite kelionę-ekspediciją dviračiu "Lietuvos žemėlapio 400-mečio vietomis"


Paskutinį kartą redagavo Vytenis, 2010-04-26, 07:45. Redaguota 1 kartą
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą   Apsilankyti vartotojo tinklapyje
nctw
Naujokas


Prisijungė: 2009 09 11
Pranešimai: 10
Pranešimų per dieną: 0

PranešimasParašytas: 2010-04-25, 23:35    Rašyti temą: Atsakyti su citata

Ir dar kitas klausimas. Kaip sukišti i ta trumpą savaitę varžybas ir treniruotes (dvi masinės, tempinis ir ilgasis bėgimas, intervalinė treniruotė, kartotiniai bėgimai), kad poilsio būtų pakankamai. Kaip patys darote/ savo auklėtinius treniruojate? Suprantu, kad kiekvienas organizmas yra individualus ir t.t. Tiesiog įdomu ką darote kas antrą savaitę ir pan.
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą  
Vytenis
Meistras


Prisijungė: 2006 08 25
Pranešimai: 3200
Pranešimų per dieną: 0.64
Miestas: Kazlų Rūda-Jonava-Kaunas

PranešimasParašytas: 2010-04-26, 00:48    Rašyti temą: Atsakyti su citata

Kaip tik dėl treniruočių variacijų šiuo galvos skaumu sergu jau per 50 metų - tūkstančius straipsnių įvairiuose žurnaluose esu perskaitęs. Žodžiu, trumpai drūtai - pačiam besitreniruojant reik save stebėti, vesti dienoraštį, jame ne tik buhalteriškai fiksuoti krūvio apskaitą, bet ir pasižymėti savijautą, jausmus ir iš viso tai daryti išvadas treniruočių planavimams bei tarimuisi su specialistais bei treneriais. Geriausia, kai prie trenerio einama jau su dienoraščiu, rodant jam nuveiktą darbą. Tada jam lengviau ir tiksliau kažką patarti. Į šį klausimą kad rasti atsakymą, reik paimti ir paskaityti knygelių. Gal kas nurodys čia šioje temoje adresus. Kaip parinkinėti treniruotes, tai jau visai kita tema išplaukianti iš superkompensacijos temos rėmų ir glaustas atsakymas bus labai nekokybiškas. Šablonizmo sporte neturi būti. Mano jaunystės laikais apie bėgikų treniruotes buvau prisipirkęs daug knygučių, labai skaičiau prenumeruojamus žurnalus, kaip "Fizičeskoje vospitanije", Teorija i praktika fizičeskoj kultury", "Liogkaja atletika" Patarąjį lengvosios atletikos rusišką žurnalą ypatingai studijavau, nes jame buvo visi atsakymai į iškylančius klausimus. Na o kaip pradedančiajam, tai didžiausią man naudą davė lengvosios atletikos vadovėlis kūno kultūros institutams, kurį pradėjau studijuoti būdamas penkiolikmečiu tik susidomėjęs bėgimu. Reik būtinai studijuoti literatūrą, jei nori pradėti teisingai treniruotis. O čia patarti konkrečiai labai sunku, nes tikslai ir metodai kinta nuo periodų, jau nekalbant, kad nei patirtis nei individualybė, nei jos tikslai bei norai nežinomi.

Kai bendrą žinių sistemą pagausi, treniruotes pačiam bus labai lengva kurti. Tam kada nors parengsiu internetinį puslapį. Manau, kad tokių puslapių turi būti daug. Juose gal pavyks aptikti ir įvairias superkompensacijų sistemų grafinius pavaizdavimus. Be grafinio vaizdumo, suvokti superkompensacijos esmę sunkoka. Tokių grafinių vaizdelių yra beveik visuose profesoriaus Povilo karoblio vadovėliuose, kurių jis yra prirašęs labai daug ir juose labai mėgsta dėstyti apie superkompensaciją.

Treniruočių metodų prigalvoti galima tūkstančius - tik nereikia visą laiką vienodai tą patį per tą patį vienodai treniruotis, nes taip UŽSIKALAMA dėka organizmo adaptacijos -priprantama prie tų pačių krūvių ir pradeda organizmas nereaguoti. Jis po treniruočių negauna jokio streso ir dėl to nesiformuoja superkompensacija, arba ji būna labai maža. Superkompensacija - tai pati aktualiausia mūsų sporto šakos problema, į kurią mūsų sporto metodikos galva teoriniuose dėstymuose būsimiesiems specialistams, atrodo, kad nieko nedėsto. Suvokiantys apie superkompensaciją būsimieji sporto specialistai baigusieji LKKA rodytų geriausius, o ne blogiausius sportinio tobulėjimo rodiklius tarp kitų aukštųjų mokyklų orientacininkų. Todėl mūsų sporto šakos smukimo priežastį įžiūriu per šios aktualios temos nuvertinimą sporto teorijos praktiniame panaudojime. Dėkui šios temos iniciatoriui pavadinus temą labai taikliu pavadinimu.
_________________
Sekite kelionę-ekspediciją dviračiu "Lietuvos žemėlapio 400-mečio vietomis"
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą   Apsilankyti vartotojo tinklapyje
jimmy325
Naujokas


Prisijungė: 2013 11 13
Pranešimai: 1
Pranešimų per dieną: 0

PranešimasParašytas: 2013-11-13, 15:40    Rašyti temą: Atsakyti su citata

Pavyzdžiui, olimpinio čempiono Algimanto Šalnos treneris profesorius Albertas Jakubauskas naudojo Ukrainos žymaus mokslininko Dušanino PWC170 testo nustatymo ramybės būsenoje metodą, naudojant perdarytą kardiografą, kuriame iš širdies kardiogramos sustiprinto dantelio stebėdavo specialiosios ištvermės pokyčius po kiekvienos treniruotės ir po poilsių pauzių. Šis profesorius tyrinėdavo ir "Gajos" orientacininkes treniruojamas Juozuko, kai pas jį lankė ir šio profesoriaus dukra. Gaila, kad dabar panašių stebėjimų su orientacininkais nesigirdi.
_________________
http://www.actualtests.com/exam-640-554.htm
https://www.facebook.com/ISCEvents
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą  
Devis
Meistras


Prisijungė: 2004 04 02
Pranešimai: 629
Pranešimų per dieną: 0.11
Miestas: Kaunas

PranešimasParašytas: 2013-11-14, 09:30    Rašyti temą: Lankė Atsakyti su citata

Jo dukra tikrai pas Juozą nelankė Smile
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą  
SMG
Meistras


Prisijungė: 2004 04 05
Pranešimai: 1195
Pranešimų per dieną: 0.2
Miestas: Kaunas

PranešimasParašytas: 2013-11-14, 19:56    Rašyti temą: Atsakyti su citata

Lankė, Devi, tikrai lankė Rolling Eyes
_________________
Jei problemą galima išspręsti, vadinasi, nėra jokio reikalo dėl jos jaudintis. Jei problema neišsprendžiama, jaudintis dėl jos beprasmiška.
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą [ užslaptinta ] MSN Messenger Skype vardas
algirdasdz
Vidutiniokas


Prisijungė: 2013 02 08
Pranešimai: 42
Pranešimų per dieną: 0.02
Miestas: Kaunas

PranešimasParašytas: 2013-11-29, 07:08    Rašyti temą: Atsakyti su citata

Jakubauskaitė tikrai lankė pas Juozuką Very Happy
Be Juozuko merginų, profesorius studijavo ir trenerio Bagočiūno vaikinus Surprised kaip ir kitus Kauno jaunuolius (gi mėsos tyrimams tai reikėjo) Exclamation
_________________
BERAŠČIUI IR AKINIAI NEPADĖS!
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą  
Rodyti pranešimus nuo ankstesnio:   
Pradėti naują temą   Atsakyti į pranešimą    Pagrindinis puslapis -> Treniruotės Visos datos yra GMT + 3 valandos
Puslapis 11

 
Pereiti į:  
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą
Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005