|
Orientavimosi sporto forumas
|
|
|
Rodyti ankstesnę temą :: Rodyti sekančią temą |
Autorius |
Pranešimas |
Edgaras V. Meistras
Prisijungė: 2008 01 03 Pranešimai: 1149 Pranešimų per dieną: 0.19 Miestas: Vilnius
|
Parašytas: 2019-12-09, 16:56 Rašyti temą: |
|
|
:D Pagyrimas - gerai, bet kokybiškas etapas nebuvo...
Neturiu pretenzijos kaip bėgikas, taĄiau turiu ir tokias kategorijas kaip profesionalas, todėl kartais dedu taškus ant I.... ...)
......) Naaa, Ąia gal visai nieko nerašinėsiu, nesinori taip gadinti jums ir sau Kalėdinės dvasios...)
... Taigi, visiškai ramiai galvoju, jog suprantate ir patys turbųt kas ir kaip yra ir kiek gerų dalykų galite pakelti ar pakeisti šiose varžybose...)
AĄių Edvardui Baleišiui už gerų žemėlapĮ.)
Visiems aĄių už OS populiarinimų...)
Gražių Šventų Kalėdų...)
P.S. ŠĮ šeštadienĮ kvieĄiu VilnieĄius Į Sprintų taip pat...)
Mųsų Masinių paskutinis etapas Įvyks šeštadienĮ Ateities mokykloje, kartu ir apdovanosime už šiuos metus...)
Detali informacija kaip visada www.foreststadiums.lt
Iki...)
Geros dienos...)
E.V. |
|
Atgal į viršų |
|
|
uolietis Meistras
Prisijungė: 2016 10 28 Pranešimai: 203 Pranešimų per dieną: 0.07
|
|
Atgal į viršų |
|
|
Stankevic Meistras
Prisijungė: 2005 09 08 Pranešimai: 538 Pranešimų per dieną: 0.08 Miestas: Vilnius
|
Parašytas: 2019-12-10, 19:59 Rašyti temą: |
|
|
Ą"žuolietis rašo: | ...antrojo turo žemėlapiu su visais punktais... |
Prie 58-ojo KP yra treĄiojo žalio gyvatvorė ir Įveikiama tvora.
PaėmĄs punktų pastoviniavau pažiųrėti kaip kiti ima:
daug dalyvių kirsdavo tų žalių, o prie tvoros ties baltu miškeliu kartais apsisukdavo (nors ji nebuvo sunkiai Įveikiama).
Prie 2-ojo turo informacijos buvo akcentuojami naujieji ženklai:
"3 žalias yra neĮveikiama augmenija.Draudžiama bėgti. 1 ir 2 žalias yra Įveikiami (žr. schemų viršuje)"
Kaip man paaiškino po finišo - šie draudimai dar negalioja, bet Įsigalios nuo sausio.
Siųlau nenustot akcentuot tų naujų ženklų, kol visi Įpras prie jų. |
|
Atgal į viršų |
|
|
doobas1 Meistras
Prisijungė: 2012 05 24 Pranešimai: 637 Pranešimų per dieną: 0.15
|
Parašytas: 2019-12-10, 23:05 Rašyti temą: |
|
|
Kodas: | Controls on different courses placed too close to one another can mislead runners who have navigated correctly to the control site. According to Rule 19.4, controls shall not be sited within 30 metres of each other (25 metres for map scales 1:5000 or 1:4000 or 1:3000). Only when the control features are distinctly different in the terrain as well as on the map, should controls be placed closer than 60 metres (30 metres for map scales 1:5000 or 1:4000 or 1:3000). The distance between the controls is measured in a straight line. |
Skirtingu trasu punktai negali buti arciau 25m. Jei punktu legenda ryskiai skiriasi (tarkim butu namo kampas ir medis) tuomet punktus gali skirti maziau nei 30m, bet ne maziau nei 25. Jei skiriasi legenda ne ryskiai (kaip 51 ir 54 punktai) tokiu atveju punktus turi skirti daugiau nei 30m tiasia linija. 1:4000 mastelyje iki punkto rutuliuko krasto yra 12m.
51 ir 54 punktai negalejo buti taip parti vienas kito.
Daznai pastebiu trasu planuotoju nora "prigauti" dalyvius ant tokiu vietu ir dalinti DSQ. Gal jau uzteks to siekti ir daugiau atsiduoti saves i trasu planavima, praejimu ilgiu spaiciavima ir panasiai ? _________________ Ramunas P. |
|
Atgal į viršų |
|
|
Wazaeman Meistras
Prisijungė: 2010 04 23 Pranešimai: 125 Pranešimų per dieną: 0.02
|
Parašytas: 2019-12-11, 00:44 Rašyti temą: |
|
|
doobas1 rašo: |
Skirtingu trasu punktai negali buti arciau 25m. Jei punktu legenda ryskiai skiriasi (tarkim butu namo kampas ir medis) tuomet punktus gali skirti maziau nei 30m, bet ne maziau nei 25. Jei skiriasi legenda ne ryskiai (kaip 51 ir 54 punktai) tokiu atveju punktus turi skirti daugiau nei 30m tiasia linija. 1:4000 mastelyje iki punkto rutuliuko krasto yra 12m.
51 ir 54 punktai negalejo buti taip parti vienas kito.
Daznai pastebiu trasu planuotoju nora "prigauti" dalyvius ant tokiu vietu ir dalinti DSQ. Gal jau uzteks to siekti ir daugiau atsiduoti saves i trasu planavima, praejimu ilgiu spaiciavima ir panasiai ? |
Šiuo atveju punktai turėjo visiškai skirtingas legendas ir vieno nuo kito nesimatė. Nieko nebuvo siekiama prigaudinėti ir DSQ organizatoriai už aĄių nedalina. Mane liųdina, kad kažkam atrodo, kad trasų planuotojo pagrindinis dėmėsys yra prikaišioti "jauko" o ne suplanuoti Įdomias trasas. |
|
Atgal į viršų |
|
|
SMG Meistras
Prisijungė: 2004 04 05 Pranešimai: 1233 Pranešimų per dieną: 0.17 Miestas: Kaunas
|
Parašytas: 2019-12-11, 00:50 Rašyti temą: |
|
|
Manau kad suprantantis legendas, 51 KP nelips ieškoti "ant stogo", kai legenda sako, kad punktas "po stogu". Kai kam laikas suprasti, kad reikia ir Į legendų pažiųrėti, jei apskritimo centrų Įžiųrėti sunku. :wink: _________________ Jei problem galima isprsti, vadinasi, nra jokio reikalo dl jos jaudintis. Jei problema neisprendiama, jaudintis dl jos beprasmika. |
|
Atgal į viršų |
|
|
doobas1 Meistras
Prisijungė: 2012 05 24 Pranešimai: 637 Pranešimų per dieną: 0.15
|
Parašytas: 2019-12-11, 01:07 Rašyti temą: |
|
|
Betkokiu atveju punktai negali buti arciau kaip 25m matuojant tiesia linija. Nesvarbu kokia ju legenda ar kad kitoje namo puseje. Tiesiog tokios taisykles ir planuodami trasas jus jas pazeidete. 25m tai cia KP rutuliuko diametras.
Jei norite statyti punktus arti vienas kito tokiu atveju turite deklaruoti, kad varzybos vykdomos pagal pramogines taisykles, o ne IOF. O dabar netgi giriates, kad zemelapiai atitinka naujausius Issprom 2019 reikalvimus.
Vienoks kampas ir kitoks kampas nera ryskiai besiskiriancios legendos. Ir sitie punktai negali buti kazkaip kitap paaiskinti kaip bandymas prigauti dalyvius. Nes vien jau patekimas iki 51Kp yra komplikuotas ir atvedama is tos puses, kur pirmiausia matomas dublis. Beje neiskirpta punkto apskirtimo linija ties ta vieta, kur yra praejimas i pozemi ir pastebeti priejima iki punkto yra sudetinga (geltonas/baltas uzpildymas sunkiai matomas nes prizoominus zemelapi) Pridejote tiek daug crossing point zenkliuku, o toje vietoje kur yra naudojamas underpassas nera uzdeta.
Nedalyvavau, bet ziurint i trasas matosi, kad suplanuota idomiai, bet feilas yra feilas ir turit ji pripazinti. Jei ant punkto pasimauna 20+ dalyviu tai reiskias jau kazkas yra ne taip... ane ? _________________ Ramunas P. |
|
Atgal į viršų |
|
|
sandra Meistras
Prisijungė: 2005 11 07 Pranešimai: 161 Pranešimų per dieną: 0.02
|
Parašytas: 2019-12-11, 01:28 Rašyti temą: |
|
|
Iš žemėlapio nėra aišku pro kur Įbėgimas Į 51 kp. Naujų ženklų aiškinime labai gražiai pavaizduota. Jei tai iš ŠV pusės, ta juoda pastorinta linija turėtų bųti su Įtrųkimu ir ties taškeliais spec.ženklas (linija su užlenktais galiukais).
Dėl baltų apvadėlių naudojimo kp rutuliukams, linijoms ir nr. - labai nematyti trasos. Baltus apvadėlius naudoja, kai labai pilkas visas žemėlapis, "margiems" - grynų raudonų. |
|
Atgal į viršų |
|
|
Vilius A. Meistras
Prisijungė: 2004 10 24 Pranešimai: 1958 Pranešimų per dieną: 0.28 Miestas: Panevys | Vilnius
|
Parašytas: 2019-12-11, 08:28 Rašyti temą: |
|
|
Labas rytas,
Dalinuosi Lietuvos orientavimosi sporto federacijos rekomendacijomis varžybų rengėjams (ištrauka).
Deja, bet Vilniaus sprintų taurėje antrasis atvejis kuomet manoma, jog labai "smagu" taip prigauti dalyvius.
Nebėgau, bet net namie sėdint ant sofos praktiškai neĮmanoma suprasti ir pamatyti, kas toje vietoje nubraižyta. Joks save gerbiantis trasų planuotojas, varžybų patarėjas, varžybų organizatorius neaiškioje vietoje kontrolinių punktų nestato/neturėtų statyti.
Lietuvoje rengiamos varžybos vykdomos laikantis tam tikrų normų ir taisyklių ir bųtų labai gerai, jeigu taip išliktų ir toliau.
LIETUVOS ORIENTAVIMOSI SPORTO FEDERACIJA
REVIZIJŲ IR ETIKOS KOMISIJA
REKOMENDACIJOS VARžYBŲ RENGĖJAMS
Kilnus sportinis elgesys bei aukšta sportinė etika turėtų bųti kiekvieno mųsų sporto bendruomenės nario vidinės konstitucijos dalis, taĄiau ugdant bei skatinant šias savybes nemažas vaidmuo tenka ir varžybų organizatoriams, kurie savo veiksmais gali tiek skatinti, tiek ir diskredituoti etiškų sportinĮ
elgesĮ. Suprantama, kad mųsų sporte sunku užtikrinti 100% taisyklių laikymosi kontrolĄ, taĄiau dažniausia užtenka minimalių pastangų identifikuojant, išvengiant arba kontroliuojant "karštas" vietas, kad bųtų sukurtos nepalankios sųlygos taisyklių pažeidimams bei nekilniam sportiniam
elgesiui. Šios rekomendacijos skirtos padėti varžybų rengėjams priimant sprendimus Įvertinti ir etiško sportinio elgesio aspektus, atkreipti dėmesĮ Į kritines vietas, rekomenduoti priemones ir sprendimus kaip sumažinti nekilnios sportinės kovos rizikų ir nekartoti akivaizdžių klaidų.
I DALIS ETIŠKAS RENGĖJŲ ELGESYS
Visų orientavimosi sporto varžybų LR teritorijoje rengėjams galioja LOSF etikos kodeksas, t.y. rengėjai privalo laikytis Lygybės, Kilnaus sportinio elgesio, Pagarbos ir Sųžiningumo principų - nesvarbu, ar tai griežtai reglamentuotos oficialios ar pramoginio lygio varžybos..
Pagrindinės neetiško rengėjų elgesio rizikos:
- Nevienodų varžymosi sųlygų sudarymas
- Nepagarba dalyviams, jų sveikatai bei saugumui
- Nesųžiningas elgesys dalyvių atžvilgiu
1. Varžybų nuostatai
Varžybų nuostatai yra vienas iš pagrindinių dokumentų apibrėžianĄių varžybų organizatorių ir dalyvių tarpusavio susitarimų konkreĄioms varžyboms, todėl abipusis nuostatų laikymasis yra esminis kilnaus ir etiško sportinio elgesio pagrindas. Įsipareigojimas laikytis varžybų nuostatų galioja ne tik
dalyviams, bet ir organizatoriams.
- Nuostatuose turėtų bųti aprašyti pagrindinės varžymosi sųlygos arba nuoroda Į LOSF taisykles;
- Nuostatuose privalo bųti nurodytos visos papildomos/neĮprastos ar keiĄiamos varžybų sųlygos, Į jas papildomai atkreipiant dalyvių dėmesĮ;
- Nuostatai gali bųti keiĄiami iki varžybų, taĄiau apie tai turi bųti labai aiškiai informuojami dalyviai, akcentuojant kas pakeista. Varžybų eigoje nuostatai gali bųti keiĄiami tik ypatingais atvejais bei užtikrinant kad VISI dalyviai susipažino su pakeitimais prieš jiems Įsigaliojant;
- Nuostatuose neturi bųti neproporcingų rengėjų teisių ar dalyvių pareigų;
- Nuostatai turi bųti paskelbti prieš tiek laiko ir tokia apimtimi, kad dalyviai galėtų priimti sprendimus iki anksĄiausio registracijos termino.
- Patartina nuostatuose nurodyti ginĄų sprendimo tvarkų su pretenzijų pateikimo terminais.
2. Trasų planavimas
Planuojant trasas rengėjų atsakomybė yra vengti situacijų, sukurianĄių nevienodas sųlygas dalyviams (pvz. šviesoforu reguliuojama sankryža ar geležinkelio pervaža) arba kelianĄių didelĄ traumų ar nelaimingų atsitikimų rizikų (sunkiai pastebima spygliuota viela ar eismo srauto kirtimas apsunkinto matomumo vietoje ir pan.).
Jei tokių situacijų išvengti neĮmanoma, reikia numatyti sprendimus, kaip sulyginti sųlygas dalyviams (pvz. numatyti vienų kelio kirtimo vietų, kurioje arba teisėjai stabdo eismų arba iš dalyvių rezultato atimamas priverstinai pralauktas laikas). Rengėjų pareiga yra Įvertinti pavojingas vietas, ypaĄ tos, kurios sunkiai pastebimos (užžėlĄ atviri šuliniai, žemai ištiesta spygliuota viela, iš tolo sunkiai pastebimi grioviai (OSKD) ir pan.) ir Įspėti apie
jas dalyvius, tiek varžybų informacijoje, tiek pažymint tokias vietas vietovėje markiruote ar spec. dažais. Jei markiruotė nesprendžia problemos (pvz. "aklas" posųkis) tokioje vietoje turi bųti teisėjas, kurio pareiga Įspėti tiek varžybų, tiek eismo dalyvius pavojingų situacijų atveju.
Planuojant OSKD trasas reikėtų vengti priešpriešinio eismo riboto matomumo siauruose takeliuose. _________________ Orientavimosi sportas - tai gyvenimo bdas |
|
Atgal į viršų |
|
|
Egidijus Meistras
Prisijungė: 2009 02 17 Pranešimai: 378 Pranešimų per dieną: 0.07
|
Parašytas: 2019-12-11, 16:31 Rašyti temą: |
|
|
PamaĄiau trasų tai viena mintis: prie ko Ąia ta sprintų taurė :) |
|
Atgal į viršų |
|
|
2063185 Vidutiniokas
Prisijungė: 2014 06 01 Pranešimai: 29 Pranešimų per dieną: 0.01
|
Parašytas: 2019-12-11, 16:59 Rašyti temą: |
|
|
Ta mintis dėl Kalnų parko? :)
Nes sprintas pagal IOF nebųtinai tik gatvėse:
The sprint orienteering format has been defined by the IOF as follows:
Sprint orienteering is a fast, visible, easy-to-understand format, allowing orienteering to be staged within areas of significant population. The sprint profile is high speed. Sprint is built on very high speedrunning in very runnable parks, streets or forests.
Kiek suprantu gali bųti net ir miške. Svarbu, kad žiųrovai matytų. Tai nuo Trijų kryžių kalno turėjo bųt geras vaizdas:).
Nors suprantu kritikuojanĄius, bet man bendrai paėmus etapas buvo labai Įdomus. AĄių Ą"žuolui. Vietovė Įdomesnė nei senamiestis. AĄių Edvardui už žemėlapĮ ir atsiprašau, kad pakeltu balsu prie neprabėgamų vartelių bendravau. AĄių už principingų požiųrĮ.
Dėl planavimo, tai Manto irgi padirbėta atsakingai.
Prašau Ažuolo nenuleisti rankų (šakų :)). Labai smagųs sprintai. AĄių, kad tokius rengiat. |
|
Atgal į viršų |
|
|
uolietis Meistras
Prisijungė: 2016 10 28 Pranešimai: 203 Pranešimų per dieną: 0.07
|
Parašytas: 2019-12-11, 17:28 Rašyti temą: |
|
|
Trasas šiam turui planavo ne Mantas, o Pranas GermanaviĄius. |
|
Atgal į viršų |
|
|
erko6504 Vidutiniokas
Prisijungė: 2016 03 04 Pranešimai: 41 Pranešimų per dieną: 0.01 Miestas: Vilnius
|
Parašytas: 2019-12-11, 18:50 Rašyti temą: |
|
|
2063185 rašo: | The sprint profile is high speed. Sprint is built on very high speedrunning in very runnable parks, streets or forests.
|
Labai norėtųsi, kad ųžuolieĄiai trasų planuotojai darkart Įsiskaitytų Į sprinto formatų varžybų esmĄ - very high speedrunning in very runnable parks, streets or forests.
Nemanau, kad VE trasa atitiko tuos kriterijus, labiau Į prailgintų vidutinĄ panašu buvo ;-). Ir kitose trasose apie greitĮ reikėjo pamiršt - sakyĄiau ne sprinto, o regos tikrinimo (ypaĄ vyresniems) arba kalnalipystės varžytuvės gabalais buvo...
Na ir dar planuotojams norėtųs palinkėt - nustokit planuot tokius prabėgimus, kurių "vinis" yra negalėjimas prabėgt pro tvorų, chaki teritorijų ar pan., jei tvoroje atsidarinėjantys varteliai, ar teritorija fiziškai neaptverta ir trųksta žmonių tai sukontroliuoti, nes poto bežiųrint Į "splitus" jau antrų turų iš eilės gųžĄiot peĄiais belieka... |
|
Atgal į viršų |
|
|
Ramnas asas Naujokas
Prisijungė: 2018 02 11 Pranešimai: 10 Pranešimų per dieną: 0
|
Parašytas: 2019-12-11, 19:58 Rašyti temą: |
|
|
sandra rašo: | Iš žemėlapio nėra aišku pro kur Įbėgimas Į 51 kp. Naujų ženklų aiškinime labai gražiai pavaizduota. Jei tai iš ŠV pusės, ta juoda pastorinta linija turėtų bųti su Įtrųkimu ir ties taškeliais spec.ženklas (linija su užlenktais galiukais).
Dėl baltų apvadėlių naudojimo kp rutuliukams, linijoms ir nr. - labai nematyti trasos. Baltus apvadėlius naudoja, kai labai pilkas visas žemėlapis, "margiems" - grynų raudonų. |
Įbėgimas Į garažų, kur stovėjo 51 KP, buvo po/pro siaurų terasų, nors žemėlapyje bent jau man labiau atrodė, kad tai tiltelis. (Kitais žodžiais, kų maĄiau vietovėje, bent jau man nederėjo su žemėlapiu, pasimeĄiau.) O bėgant ta terasa, matėsi ir 54 KP, nors žemėlapyje tarp KP ir terasos yra pastato fragmentas (žymėjimas tamsiai pilka spalva). Man 54 KP nereikėjo, bet pasirodė, kad bųtų galima jĮ nuo tos terasos ir ranka pasiekti.
42 KP vieta taip pat nelabai tiksliai nupiešta: gyvatvorė, kurios pabaigoje buvo KP, vietovėje baigėsi gėlyne prie namo. Gėlynas apskritai nepažymėtas. Punktas stovėjo jau gėlyne, tikriausiai todėl ir pyko vietiniai. Be to, KP apskritimas uždengė neĮveikiamų tvorų. Varteliai buvo atviri, todėl per juos bėgo visi, nors remiantis žemėlapiu pro juos bėgti nebuvo galima. |
|
Atgal į viršų |
|
|
Stankevic Meistras
Prisijungė: 2005 09 08 Pranešimai: 538 Pranešimų per dieną: 0.08 Miestas: Vilnius
|
Parašytas: 2019-12-11, 22:15 Rašyti temą: |
|
|
SMG rašo: | Manau kad suprantantis legendas, 51 KP nelips ieškoti "ant stogo", kai legenda sako, kad punktas "po stogu". Kai kam laikas suprasti, kad reikia ir Į legendų pažiųrėti, jei apskritimo centrų Įžiųrėti sunku. :wink: |
Jei dalyvis gerai naviguoja link apskritimo centro, ir pamato apytiksliai toje vietoje prizmĄ, tai dedukuoja, kad aplinkui - spinduliu 25 metrai - jokių kitų prizmių nėra, reiškia - šis punktas jo, ir jau ima galvoti apie sekantĮ.
Legendų skaitymas (ir kp numerio tikrinimasis) šiuo atveju yra +n+m sekundžių sugaišimo, kurios sprinte itin brangios. Ir jeigu taisyklingoje* trasoje, dalyvis lygiai tokioje paĄioje situacijoje tikrintųsi legendas - jis praloštų kelias sekundes tam, kuris nesitikrino. O ilgoje perspektyvoje išmokimas skaityti legendas ar kitaip gaišti laikų ten kur nereikia (kaip šio KP atveju) - trukdytų pasiekti aukštesnių rezultatų.
*-pagal doobas1 išneštų taisyklĄ.
Dėl ženklinimo. Taškeliais ISSprOM'e žymimos požeminės perėjos / tuneliai, abiem atvejais angliškame pavadinime yra žodelis crossing, o šiame žemėlapyje taškeliais pažymėtos ir vietos kurios "nekerta" - neturi dviejų angų. Autoriaus idėja šiose vietose pažymėti taškelius man patiko, tik tiek, kad ji nestandartinė :).
Vėliau pastebėjau, kad juk tų taškuĄių išvis neturėtų bųti "po pilku", nes pilkas tai nėra "antras lygis". Vietoje taškuĄių turėtų eiti plona juoda linija (tarp juodo ir pilko), ar ne? Tada liktų tik du taškuĄiai po "terasa", ir tada tiktų tas rausvas underpasso ženklas, apie kurĮ doobas1 ir sandra rašo, tik nežinoĄiau kaip jĮ gražiai sutalpinti kartu su KP apskritimu.
Ramųnas Časas rašo: |
42 KP vieta taip pat nelabai tiksliai nupiešta: gyvatvorė, kurios pabaigoje buvo KP, vietovėje baigėsi gėlyne prie namo. Gėlynas apskritai nepažymėtas. Punktas stovėjo jau gėlyne, tikriausiai todėl ir pyko vietiniai. Be to, KP apskritimas uždengė neĮveikiamų tvorų. Varteliai buvo atviri, todėl per juos bėgo visi, nors remiantis žemėlapiu pro juos bėgti nebuvo galima. |
42 KP buvo priešingoje kelio pusėje nei 58 KP, prie kurio buvau sustojĄs. Tai maĄiau ir kaip vietinis gyventojas, perstatė tų punktų nuo gyvatvorės (pati gyvatvorė visgi pažymėta teisingai) prie namuko kampo, t.y. 4 m atstumu. O varteliai tuo metu buvo uždaryti.
P.S. žemėlapis patiko, džiugu, kad daromi naujų vietovių žemėlapiai ir pravedami tokie renginiai žiemų! |
|
Atgal į viršų |
|
|
|
|
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
|
|