ļæ½urnalas Orientavimosi Sportas
Osport.lt

Orientavimosi sporto forumas
 
 DUKDUK   IeškotiIeškoti   Narių sąrašasNarių sąrašas   Vartotojų grupėsVartotojų grupės   RegistruotisRegistruotis 
 AprašymasAprašymas    Tikrinti asmeninius pranešimusTikrinti asmeninius pranešimus   PrisijungtiPrisijungti 

Begimas

 
Pradėti naują temą   Atsakyti į pranešimą    Pagrindinis puslapis -> Treniruotės
Rodyti ankstesnę temą :: Rodyti sekančią temą  
Autorius Pranešimas
credas
Naujokas


Prisijungė: 2010 04 05
Pranešimai: 12
Pranešimų per dieną: 0
Miestas: Taurage, Vilnius

PranešimasParašytas: 2010-05-06, 19:22    Rašyti temą: Begimas Atsakyti su citata

Sveiki,

skaitinejau sita foruma ir taip neatradau vieningos nuomones, kaip reikia begti - nuo pirstu ar nuo kulno? Gal kas galite argumentuotai paaiskinti?
aciu is anksto.
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą  
Rimvydas Arlauskas
Meistras


Prisijungė: 2006 06 21
Pranešimai: 306
Pranešimų per dieną: 0.06
Miestas: Kaunas

PranešimasParašytas: 2010-05-06, 20:48    Rašyti temą: Atsakyti su citata

siulau begant koja deti ant priekines pedos dalies
_________________
http://soswin193.blogspot.com/
http://www.attackpoint.org/log.jsp/user_4861
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą   Apsilankyti vartotojo tinklapyje
Vyc
Meistras


Prisijungė: 2005 03 26
Pranešimai: 749
Pranešimų per dieną: 0.14
Miestas: Vilnius

PranešimasParašytas: 2010-05-07, 09:37    Rašyti temą: Atsakyti su citata

labas
as begu primityviai: koja tiesdamas i prieki pirmiausiai statai "ant kulno", judant i prieki peda pereina ant "pirstu" ir atsispiri.

nuo kalno stengiuosi begti "ant pirstu" ir dar slysteldamas i prieki, tada mazesnis musimas gaunasi.
_________________
klajunas.lt
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą [ užslaptinta ] Apsilankyti vartotojo tinklapyje
par
Patyręs


Prisijungė: 2007 07 01
Pranešimai: 50
Pranešimų per dieną: 0.01

PranešimasParašytas: 2010-05-14, 22:58    Rašyti temą: Atsakyti su citata

Sveikas,

Teisinga technika laikoma kojos dėjimas beveik pilna pėda, tačiau vosvosvos pėda būna pakilusi. Bet šiaip dedama vidurinė pėdos dalis. Ne pirštai, ir jokiu būdu ne kulnas.
_________________
swim/bike/run
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą  
J.U.
Meistras


Prisijungė: 2006 11 09
Pranešimai: 476
Pranešimų per dieną: 0.1
Miestas: Vilnius

PranešimasParašytas: 2010-05-14, 23:10    Rašyti temą: Atsakyti su citata

par rašo:
Bet šiaip dedama vidurinė pėdos dalis. Ne pirštai, ir jokiu būdu ne kulnas.

Hmmm... o tai kodel tuomet butent ties kulnu sportiniu bateliu gamintojai sudeda storiausius amortizuojancius sluoksnius? Shocked
_________________
...kai nėra ką veikti, reikia bėgti...
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą  
Vytenis
Meistras


Prisijungė: 2006 08 25
Pranešimai: 3200
Pranešimų per dieną: 0.64
Miestas: Kazlų Rūda-Jonava-Kaunas

PranešimasParašytas: 2010-05-15, 00:39    Rašyti temą: Atsakyti su citata

Todėl, kad nuo kulno statantiems sumažėtų trenksmo poveikis į sąnarius.

Pagal seną teoriją (mano jaunystės laikų) maratonininkai ir ilgų nuotolių bėgikai nuo kulno statydavo, o vidutinių ir, ypač, sprinteriai nuo priekinės išorinės pėdos pusės. Šitaip statant pėdą arčiau bendro kūno svorio centro projekcijos, padidėja nusileidimo kampas, sumažėja priekinės atremties stabdanti jėga, sutrumpėja veikimo laikas. Bet tokiai bėgimo technikai reikalingas didesnis kojų fizinis parengimas. Taip, kad į šios temos autoriaus credo klausimą atsakyti neįmanoma, nes polėkio fazės pabaiga ir atremties pradžios pobūdis priklauso ne tik nuo bėgimo greičio, bet ir nuo individualių savybių - kojų raumenų bei sąnarių raiščių stiprumo.

Šiek tiek bėgimo technika kinta ir nuo grunto ypatumų. Jei lengvojoje atletikoje pilna visokiausių darbų bėgimo technikai stadione ar plente analizuoti, tai bėgimas gamtoje - dižiausia balta dėmė. Dėl josios yra susirūpinę kai kurie Lietuvos sporto mokslininkai. Todėl OS-ininkus gali greitu laiku pradėti tyrinėti, kaip jie bėga, kokią jie naudoja bėgimo techniką įvairiausiose grunto stangrumo-minkštumo-kietumo ir jo polinkio kampų (reljefo) situacijose.

Neseniai mačiau LKKA Motorikos laboratorijoje (prof. Arvydo STASIULIO ir mokslininko-žymaus bėgiko Tomo VENSKŪNO) atliekamą kompleksinį tyrimą, kai bėgtakiu bėgančiai buvo uždėta dujokaukė (iškvepiamų dujų analizei) ir ji buvo filmuojama bėgimo technikos pokyčiui įvertinti; priklausomai nuo kraujuje atsirandančio laktato.

Šios temos klausimas yra labai aktualus - vienareikšmiai atsakyti neįmanoma buvo. Kaip šios dienos biomechanikos požiūriu, dabar pasakyti negaliu. Reiks peržiūrėti savo darbus apie bėgimo techniką, buvau ne mažai surinkęs medžiagos apie geriausius sovietinius bėgikus besiruošiančius Mechiko olimpiadai.

Visų tyrimų ir biomechaninių stebėjimų problema yra ta, kad bėgimo technika ir jos pagrindinio atremties pradžios elemento stebėjimas įvairiausiose bėgimo technikos kinogramose publikuotose žurnale "Liochkaja atletika" vęsdavo diskusijas tarp atliekamo judesio EFEKTYVUMO ir EKONOMIŠKUMO. Jei judesys fiziologiškai ekonomiškas, tada jis nėra efektyvus. O jei atvirkščiai; siekiamas efektyvumas, tai tada dėl mažo ekonomiškumo prarandama energija.

Kai turėsiu laiko, pasiknisiu savo jaunystės laikų studijose, gal ką įdomesnio atrasiu ar prisiminsiu.
_________________
Sekite kelionę-ekspediciją dviračiu "Lietuvos žemėlapio 400-mečio vietomis"
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą   Apsilankyti vartotojo tinklapyje
credas
Naujokas


Prisijungė: 2010 04 05
Pranešimai: 12
Pranešimų per dieną: 0
Miestas: Taurage, Vilnius

PranešimasParašytas: 2010-05-15, 18:36    Rašyti temą: Atsakyti su citata

Vytenis rašo:
Todėl, kad nuo kulno statantiems sumažėtų trenksmo poveikis į sąnarius.

Pagal seną teoriją (mano jaunystės laikų) maratonininkai ir ilgų nuotolių bėgikai nuo kulno statydavo, o vidutinių ir, ypač, sprinteriai nuo priekinės išorinės pėdos pusės. Šitaip statant pėdą arčiau bendro kūno svorio centro projekcijos, padidėja nusileidimo kampas, sumažėja priekinės atremties stabdanti jėga, sutrumpėja veikimo laikas. Bet tokiai bėgimo technikai reikalingas didesnis kojų fizinis parengimas. Taip, kad į šios temos autoriaus credo klausimą atsakyti neįmanoma, nes polėkio fazės pabaiga ir atremties pradžios pobūdis priklauso ne tik nuo bėgimo greičio, bet ir nuo individualių savybių - kojų raumenų bei sąnarių raiščių stiprumo.

Šiek tiek bėgimo technika kinta ir nuo grunto ypatumų. Jei lengvojoje atletikoje pilna visokiausių darbų bėgimo technikai stadione ar plente analizuoti, tai bėgimas gamtoje - dižiausia balta dėmė. Dėl josios yra susirūpinę kai kurie Lietuvos sporto mokslininkai. Todėl OS-ininkus gali greitu laiku pradėti tyrinėti, kaip jie bėga, kokią jie naudoja bėgimo techniką įvairiausiose grunto stangrumo-minkštumo-kietumo ir jo polinkio kampų (reljefo) situacijose.

Neseniai mačiau LKKA Motorikos laboratorijoje (prof. Arvydo STASIULIO ir mokslininko-žymaus bėgiko Tomo VENSKŪNO) atliekamą kompleksinį tyrimą, kai bėgtakiu bėgančiai buvo uždėta dujokaukė (iškvepiamų dujų analizei) ir ji buvo filmuojama bėgimo technikos pokyčiui įvertinti; priklausomai nuo kraujuje atsirandančio laktato.

Šios temos klausimas yra labai aktualus - vienareikšmiai atsakyti neįmanoma buvo. Kaip šios dienos biomechanikos požiūriu, dabar pasakyti negaliu. Reiks peržiūrėti savo darbus apie bėgimo techniką, buvau ne mažai surinkęs medžiagos apie geriausius sovietinius bėgikus besiruošiančius Mechiko olimpiadai.

Visų tyrimų ir biomechaninių stebėjimų problema yra ta, kad bėgimo technika ir jos pagrindinio atremties pradžios elemento stebėjimas įvairiausiose bėgimo technikos kinogramose publikuotose žurnale "Liochkaja atletika" vęsdavo diskusijas tarp atliekamo judesio EFEKTYVUMO ir EKONOMIŠKUMO. Jei judesys fiziologiškai ekonomiškas, tada jis nėra efektyvus. O jei atvirkščiai; siekiamas efektyvumas, tai tada dėl mažo ekonomiškumo prarandama energija.

Kai turėsiu laiko, pasiknisiu savo jaunystės laikų studijose, gal ką įdomesnio atrasiu ar prisiminsiu.


aciu uz komentarus, gaila kad nera vieningos nuomones siuo klausimu
kol kas begiosiu taip, kaip patogiausia, veliau - didinsiu efektyvuma.
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą  
Vytenis
Meistras


Prisijungė: 2006 08 25
Pranešimai: 3200
Pranešimų per dieną: 0.64
Miestas: Kazlų Rūda-Jonava-Kaunas

PranešimasParašytas: 2010-06-01, 13:21    Rašyti temą: Atsakyti su citata

Vieningos nuomonės ir būti negali, nes pasaulis labai įvairus ir vienodų šablonų sporte jau visur seniausiai atsisakyta. Sporte, kaip ir visur, tyrinėjama asmenybė, ir tik labai nuodugniai ištyrus, tada kažką rimčiau ir tiksliau galima patarti. Deja, kaip tik Lietuvos mūsų sporte ir ignoruojama INDIVIDUALIZACIJA - net nebandoma tyrinėti ASMENINIŲ YPATYBIŲ. Ir ne tik nebandoma, bet ir net viskas daroma, kad geriausi šalies orientacininkai negautų šių tyrimų; siekiama visokiausiais būdais atriboti rinktinės narius nuo tų buvusių trenerių, kurie norėtų savo buvusiems auklėtiniams šiuolaikinių sporto technologijų.

Todėl dabar ir pjauname šio pavydo rezultatus - pažiūrėkite, kaip sekasi dabar EOC-2010. Jau rinktinėje, ir, aplamai, gal net sporte neliko, tam, kam iš pavydo buvo pagailėta teisingo sporto kelio paieškų. Tikėkime, kad ATSITOKĖJIMAS jau ne už kalnų. Idea
_________________
Sekite kelionę-ekspediciją dviračiu "Lietuvos žemėlapio 400-mečio vietomis"
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą   Apsilankyti vartotojo tinklapyje
par
Patyręs


Prisijungė: 2007 07 01
Pranešimai: 50
Pranešimų per dieną: 0.01

PranešimasParašytas: 2010-06-11, 15:35    Rašyti temą: Atsakyti su citata

J.U. rašo:
par rašo:
Bet šiaip dedama vidurinė pėdos dalis. Ne pirštai, ir jokiu būdu ne kulnas.

Hmmm... o tai kodel tuomet butent ties kulnu sportiniu bateliu gamintojai sudeda storiausius amortizuojancius sluoksnius? Shocked


Todėl, kad avalynė žmonių bėgimą-eiseną iš esmės gadina.. Ir jie turi susiformavusių blogų ipročių.

Pabandyk basas pabegioti, ir statyti nuo kulno .. greitai atsiras supratimas, kaip teisingai koją statyt.

my2cents
_________________
swim/bike/run
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą  
Rodyti pranešimus nuo ankstesnio:   
Pradėti naują temą   Atsakyti į pranešimą    Pagrindinis puslapis -> Treniruotės Visos datos yra GMT + 3 valandos
Puslapis 11

 
Pereiti į:  
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą
Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005